Mitt nya liv med Bella.

Söndag 29 Augusti 2010.

Nu har Bella varit hos oss i 9 dagar!
Tiden har rusat fram.
Hon har verkligen utvecklats och vuxit, kul att se.

Igårkväll var jag ut med Bella kl.23,20...
Imorse kom stordottern (som Bella sover hos) till mig med Bella
för att hon hade vaknat och det var dags för toalettbesök kl.06,45
så det var bara att ta på sig mjukisbyxorna, munkjackan, jacka och skor
och ta hunden under armen.
Hon både kissade och bajsade.

När vi kom in var det ingen ide att lägga sig igen
så vi satte oss i köket och började dagen.
Mysigt!


Carpe Diem!


The girl without a name, är 9 veckor.

Igår blev vår lilla plutt 9 veckor.

Vi har haft henne i 4 dar och vi ser hur hon har utvecklats,
pälsen växer och blir mer och längre.
Dax att klippa klorna imorgon.
Bra hon vänjer sig vid sådana bestyr.

Nu ska vi bara hitta "rätt" namn till henne.
Nåt som passar hennes utseende.


Carpe Diem

Livet med valp - mellan hopp och förtvivlan.

Livet med en valp är intensivt, men härligt,
och man får många skratt.
Valpar är underbara att se på både när dom upptäcker saker, leker och sover.

Jag älskar verkligen hundar och katter (och hade 3 katter innan vovven)
men idag kom ångesten...orkar jag detta?
(det är ändå jag som har huvudansvaret som vuxen).
Suck.
Jag vill ju så gärna och jag vet att det är en intensiv period
med en valp och att få den rumsren, (har haft hund förut)
men som sagt idag kom ångesten....
orkar och Vill jag gå ut med hunden i ur och skur, tidig morgon och sen kväll,
ja jag vet det låter skit-konstigt att fundera över detta nu, när valpen är här,
och jag lovar att jag har funderat på det innan lääänge! hit å dit.

Som sagt, har haft hund förut så jag vet hur det är och vad jag ger mig in på,
(fast det kanske inte låter så)
men då var det bara hunden och jag..hade inga barn då,
nu är det jag, 4 barn, 3 katter och en valp, men 2 av barnen är stora nog att hjälpa till,
och detta (en hund) är min 14 åriga dotters högsta önskan och jag vill göra det för henne.
Man vill göra det man kan för sina barn, och det är mycket andra kan göra för sina barn
som jag av olika anledningar ej kan göra.

Känns lite bättre nu.
Jag tänker såhär..vänta nu, detta med valpstadiet är övergående...det är intensivt nu..ok!
Skulle detta kännas helt galet så kan jag sälja henne -men det är inget jag vill!
Men det blev liksom min "räddande tanke" när ångesten kom.

Jag har plöjt igenom mina hundböcker, har ett gäng..
och sen förra veckan (så lägligt) kör Expressen en drajv med 8 böcker "hundskolan",
ny bok varje Tisdag.
Förra veckan kom denförsta "att ha hund".
Jag har idag köpt den andra boken "valpskolan", ska läsa den nu.


Carpe Diem

Min lilla skönhet..


Här kommer äntligen bild på vår lilla älskling,
på bilden är hon endast 7veckor gammal (ung).




Min hemlighet -jag har blivit matte!

Min "hemlighet" är inte "hemlig" längre!
Flera personer mig närstående vet sen igår om min "hemlighet".

Ta-da...igår den 20/8-2010 blev jag matte!
Jag har blivit hundägare, igen.
Vi har hund, och det känns så bra!

Jag och barnen är så glada.

Det känns nästan overkligt när man tittar på henne när hon sover,
som att hon är ett mjukisdjur, men så ser man att hon andas och
då inser man att hon är högst verklig och levande.
Fantastiskt.
En underbar liten varelse, så otroligt söt!

Sen vi träffade henne vid 6veckors ålder har vi längtat och räknat dagarna!
Men nu är hon här!

Försökte lägga in en bild på henne här men det vill ej funka -va arg man blir!

Hon är en Cavalier king charles spaniel på snart 9veckor i färgen ruby (röd).
Bild kommer, när jag lyckas. 


Hon är otroligt duktig, det har bara blivit en "olycka" inne på över ett dygn!
Vi går ut ca var fjärde timme, och hon kissar och bajsar.

En fantastiskt härlig liten vovve!

Hoppas hon får vara frisk så att vi får många år tillsammans!
Jag har en önskan att om drygt 1 år skaffa en hane i färgen tricolor
(svart, vit, röd) och få valpar. 

Men en dag i taget!


Carpe Diem

Ny termin och skolstart.

Imorgon startar årets andra termin,
det är skolstart igen.

Skolan har alltid varit förknippad med magont, huvudvärk, stress,
mobbing, skolk, möten och lärarbyten för mig.
Jag har alltså mycket dåliga skolminnen.

Jag hoppas att min minsta som nu börjar skolan får en bra skolgång.
Min äldsta har tyvärr liksom jag varit utsatt för skit i skolan,
mellanbarnen går det, peppar-peppar, bra för.

Det är tyvärr många många barn som ikväll/inatt är oroliga och sover dåligt..
jag önskar dem stor lycka med denna nya termin! 
Krm på er!


Carpe Diem 

3 dagar kvar!

Dagens datum 17 Augusti 2010.

Nu är det 3 dagar kvar!
(jo det är natt nu när jag skriver så jag ska sova innan den nya dagen börjar,
men räknar man på datumet så är det 3 dagar kvar -hi hi!


Ohhh, jag kan knappt vänta, men måste ju!
Men jag längtar, ser fram emot det såååå mycket!


Carpe Diem


Min önskelista.

Jag kom på att jag ska skriva en önskelista,
och här kommer den:

(Önskningarna är inte numrerade i den ordning jag önskar dem).

1. En plattång..och då menar jag verktyget, jag har redan platt hår.

2. Ett bord till balkongen som vi kan äta vid, storlek ca 65-75 x 80-90cm, höjd ca 73-75cm.

3. En flaska Rom, Captain Morgan, den ljusa!

Ja, vad vill jag ha mer...

4. Jo jag vill få gå på Yoga 1gg/v.

5. Jag vill träna på gym 2gg/v.

6. Ett jobb som jag tjänar så pass bra på att jag klarar mig utan att jobba heltid.

7. En Lotto-vinst skulle sitta fint!

8. En soda stream.

9. En ny liten micro.

10. En kristallkrona, Empir-modell med stearinljushållare. 

11. 1 vecka utomlands med barnen, att få flyga och få vara på en strand med alla mina barn, innan jag dör!

12. 1-2 veckor i hyrd stuga med nära till bad på sommaren.

13. En hund.

14. Vackra guldsmycken.

15. Få mina naglar "gjorda" någon gång, har aldrig testat det.

16. Gå på salong och slinga mig (behövs).

17. Gå på ansiktsbehandling.

18. Gå på massage.

19. Nytt snyggt köksbord med matchande stolar.

20. En brun snygg soffa med "nitar".


Kan väl ge mig här sålänge ;)



Carpe Diem

Råkade slå på Tv4Komedi och Letterman.

Länge sen jag såg Letterman, jag brukade kolla för sådär 5år sen,
men sen har det av någon anledning ej blivit, tror att programmet bytte kanal.

Han är bra..rätt soft.

Kul se det igen.


Carpe Diem

Jag har bestämt mig!

Jag har bestämt mig för att inte säga nåt,
inte "läcka" vad jag har pågång.

Det blir så löjligt att ha hållit sig såhär länge och några dar innan berätta,
så nej jag säger inget innan det är klart!

Men B, om du läser detta, så kan jag säga att det är nåt du velat i många år.


Carpe Diem

Midnattsloppet blev dödsloppet.

I Lördags var det midnattsloppet här på söder, och två personer dog!
2 människor, 2 män dog!

Jag tycker det låter helt sjukt...på olika sätt.
Nu vet man inte själva dödsorsaken än, men dom sa vätskebrist och
muskel (ja va det nu hette)förslitning/bristning eller nåt sånt - fast värre.

Hemskt att springa ett lopp och dö!
Nåt de sett fram emot, dom kanske brukade springa, och så pang - slut!

Samtidigt var det otroligt varmt och kvavt den kvällen i Sthlm,
bara av det kan jag ju tycka att man ej borde springa,
man ska ej utsätta sig för kroppslig påfrestning i sådant väder!
Det är en risk i sig.

R.I.P


Carpe Diem


Endast 4 dagar kvar!

Nu är det bara 4 dagar kvar...tills....
stor nedräkning pågår!

Carpe Diem

Åh vilken varm dag!

14 Augusti 2010

Så går dagen mot kväll.

En dag full av sysslor och värme!
Sysslor inför kalas och värmen...ja den kommer utifrån (29,4 grader idag),
förutom den värme och glädje jag känner för mina barn!

Nu badar födelsedagsbarnet med badskum hon fått.

Tårtan var god, ska ta en bit till mitt kvällste nu.

Over and out!

Carpe Diem

6 dagar kvar, woha!

14 Augusti 2010.

Dagarna går faktiskt.
Först kändes det så lååångsamt, som att dagarna kröp fram
(bara för att man ser fram emot nåt)
men nu börjar det verkligen närma sig.

Den 20de Augusti händer det,
om gudarna är med oss och inget oväntat sker.

Vad har hänt idag då,
jo jag cyklade till Ringen, har köpte presenter till minsta som blir 6år imorgon.
Hon får 10st av mig, kan låta mycket, men det är inga dyra grejer, den dyraste kostade 99kr.
Jag hamtade minsta vid pappans port (vi brukar ha den dealen när det inte är dagis/skola).
Jag gick med cykeln och lilla fröken satt på pakethållaren på hemvägen,
tycker det är otäckt att cykla med henne, och nu hade vi inte ens hjälm.

Så mysigt nu att ha alla mina kycklingar hemma!
Njuter!

När jag skriver detta är kl.01,39 så jag ska sova lite också innan den nya dagen nalkas,
därför skriver jag imorgon (fast det är idag) ska vi fira födelsedag.
Jag ska smita ut på morgonen och köpa ingredienser så jag kan göra en rosa prinsesstårta,
köper locket och botten sen bygger jag ihop den.
Mamma kommer förbi.

Sen funderar vi på Gröna Lund (Sönd el Månd)
och eller att bada i helgen om det är fintväder och varmt som idag (25grader).

Nästa vecka är det skolstart igen.


Carpe Diem
 



Att tala eller inte tala -det är frågan.

Ska jag berätta vad som händer eller inte?

Nu känns det lika bra att hålla på det och presentera nyheten den 20/8,
men jag vet inte..den veliga vågen i mig tvekar.


Carpe Diem

present-jakt.

Idag skulle jag köpa presenter till minsta
(förstår inte att man alltid ska va ute i sista stund)
men det jag sökte fanns ej där jag var, så blir till att jaga imorgon.


Carpe Diem

Var är du haren?

Vi har haft en hare på gården, jag vet inte hur länge den besökt vår gård,  
men nu har jag har inte sett på några dar.
Blir lite orolig.
Undrar vart den tagit vägen eller om det hänt den något.

Kom tillbaka haren, ge mig ett tecken!


Carpe Diem

8 dagar kvar.

Torsdag den 12 Augusti 2010.

Dagens namn: Klara.

Idag är det 8 dagar kvar tills vi får ett nytt liv här.


Carpe Diem

Mycket tankar...

Jag har så mycket jag vill skriva, det liksom bubblar i mig,
men sen glömmer jag bort vad jag tänkte yttra mig om eller berätta.

Jag har ju inte en bärbar dator i handen varje minut;)


Carpe Diem

En vecka till skolstart...vart tog sommarlovet vägen?!

Om en vecka börjar mina barn i skolan igen, va fort ett sommarlov går.
10 veckor, bara slut sådär!

Dags för ny termin och nya årskurser.

Nu börjar eländet igen,
oj det lät negativt men tyvärr har jag dåliga erfarenheter av skolan.

Min största har sökt en inriktning, men i uppropskallelsen ser vi en annan adress,
jag har kontaktat gymnasieintagningen om detta, svaret blev att adressen till skolan 
tyvärr ej har uppdaterats på hemsidan (inte nu heller), så nu vet jag inte vad som händer,
vi ska träffa Syv och nån skolpersonal i veckan och se vad som annars finns.

Jag blir halft galen på allt elände med skolan...

Skolan (myndigheter) kan göra hur mycket fel som helst,
(vi har varit med om en hel del vid det här laget) 
men dom skyller alltid på någon annan,
som förälder så får jag däremot ta emot hur mycket skit  som helst av skolan! 
 
Min stora tjej vill byta skola, hon går i en vanlig kommunal skola men borde
istället börjat en skola där dom tar tillvara elever som har olika färdigheter.
Nästa vecka ska vi se om en annan skola i närområdet har lediga platser i bild och form klass.
Jag håller alla tummar jag har!

Min mellantjej får ny klasslärare och nytt klassrum.
För henne borde det bli bra.

Min minsta börjar skolan =spännande!
Det är såååå skönt att äntligen slippa dagiset hon gick på!
Varje termin var det minst en ny personal på avdelningen, det ändrades om
på avd till det sämre men varken personalen el bossen lyssnade på oss föräldrar.
En personal konverterade till islam, bytte förnamn och började bära slöja,
och när avdelningen den julen inte hade julstjärnor el elljusstakar fick jag nog!
Vi bor i Sverige, vi är kristna (om vi nu är religiösa), många har ju sin egen tro,
det har även jag, men pådyvla inte våra barn nåt annat...
låt våra barn i Sverige få ha sina traditioner!

Kalla mig inte rasist, för det är jag inte!


Carpe Diem

10 dagar kvar!

Idag Tisdag 10 Augusti 2010 är det 10 dar kvar tills det nya livet börjar.

(den som gissar rätt vinner en klockradio)


Carpe Diem

Vi har en hare på gården.

Där jag bor har vi en stor fin gård med både lekplats för barn,
gräsmattor, flera bänkar och bord och 2 fasta grillplatser.

Jag stormtrivs där jag bor!

På Julen har vi en stor belyst gran som jag ser från mitt vardagsrum, det är ljuvligt!

Sen någon vecka tillbaka har jag sett en hare på gården.

Ibland vaknar jag tidigt och gör en kopp te och läser morgontidningen på balkongen
och då är haren där på gården och käkar maskrosblad mm och tittar sig omkring.
Den är så stor och fin, underbart att se!

Tänk att ha "vilda" djur så nära inpå sig i en storstad.


Carpe Diem


Om-möblering i klädkammaren.

Jag har en rätt stor klädkammare som jag efter min flytt för 8 månader sen
försöker hålla ordning i så att inte allt möjligt hamnar där, vilket är lätt hänt!

När jag flyttade hit så hade jag rensat min gamla källare och slängt mer än hälften
(den var proppfull), men när man precis flyttat in kan man inte hinna få ordning överallt
på en gång, så några grejer ställdes in i klädkammaren för att tas om hand senare,
det var ju liksom ingen panik.

Jag hade också flera kassar/kartonger som skulle rensas, det har jag gjort,
(duktig flicka)
men nu återstår att få en bra ordning i klädkammaren.
Så att var sak har sin plats, men det är nästan svårt när jag har så stor klk, det låter kanske
konstigt men jag hade mindre klk förut och då fanns bara en klädstång och överhylla,
nu har jag 2.
Helst vill jag ta ut allt och sätta in det på "sin" plats, men det kommer inte att hända!

Igår började jag med stöket där, meningen är att det ska bli klart imorgon.

Det ska in en hylla där att ha grejer på, och jag vill "känna in" var den ska stå
(jag brukar vara bra på sånt) 
har absolut ingen lust att pröva mig fram, för det medför att flytta på andra grejer
och jag har inte den energin längre.

Men det blir nog bra när det blir klart.


Carpe Diem

Nedräkning pågår...12 dagar kvar!

Idag Söndag 8/8-10
är det 12 dar tills mitt nya liv börjar!

Idag gjorde jag ett fynd som kommer till bra användning sen.



Carpe Diem

Skål och Grattis B.

Nu ska jag ta mig en drink och fira min goda vän B´s födelsedag!
-man kan också fira att det är Fredag.

Skål och grattis B!


Carpe Diem

Skoltrubbel - ju fler kockar....

Jag blir så trött...
Mitt liv har varit kantat av problem, motgångar, sjukdom och tjafsiga karlar.

Jag har också fått 4 barn,
och tack gode gud så har graviditeterna och förlossningarna gått bra!

Men det gör ont i ett mamma-hjärta när ens barn mår dåligt och har det besvärligt.

Så är fallet för min son, men han mår nog rätt ok nu,
har vuxit till sig liksom, men han har haft det tufft i sitt 16åriga liv.

En pappa som inte är som en far borde vara.
Pappan "känner" inte något av sina barn.
Han lyssnar inte på dem och är inte intresserad av att veta vad sina barn gillar.
Om barnen säger vad dom tycker om något eller att dom gillar något,
så får dom hela tiden höra att det är skit eller att dom tycker fel,
för att pappan inte tycker likadant.

Sonen har varit mobbad i flera år men skolan har inte tagit något ansvar i det utan
försöker få det till att sonen inte kan gå i en vanlig klass, att han kanske har en diagnos
och ska utredas för det.
Skulle jag som mamma inte känna mina barn som jag levt med sedan
de var nyfödda, skulle jag inte märka om något ej stog "rätt till"?!
Det har varit otaliga möten ang sonen, men ingen av dem har varit
intresserad av eller ens tänkt tanken att han kanske inte mår bra!

Är man utsatt för mobbing så mår man inte bra.
Då vill man inte gå till skolan och därför stannar man hemma, för att så fort man
visar sig i el utanför skolan så blir man hackad på, retad, utstött (listan kan göras lång).
Jag tycker inte det är någon konstig reaktion.
Men denna reaktion har inte all denna utbildade skolpersonal förstått!
Det är lärare, kuratorer, rektorer, psykologer, behandlare mm som inte tar på
allvar att killen är kränkt och att hans sätt att markera att säga stopp är att inte gå dit!

Sonen har haft ont i magen och varit alldeles svag av hur han blivit behandlad.
Stress ger kroppsliga besvär som gör att man mår dåligt och man blir sjuk! 

Hade han varit vuxen och arbetat hade han blivit sjukskriven,
men det kan ju inte en skolelev bli.

Jag (eller faktiskt vi båda föräldrar) har blivit anmälda av soc flera gånger för
"att vi inte har förmått sonen att ta sig till skolan", som det så fint heter i deras anmälan.

Det har varit ett enda moment 22.

Jag har tyckt att sonen har behövt träffa en utomstående psykolog
(inte skolans psykolog)
för alla inom skolan håller varann bakom ryggen.
Jag har blivit så fult behandlad av en kurator på skolan som hade samtal
med sonen och hon tyckte att även jag behöva få samtal hos henne...
sen yttrar hon sånt jag sagt i förtroende i en utredning. 

Har dom inte tystnadsplikt slår det mig nu...
får hon i en utredning yttra sånt som vi pratat om i förtroende? 

Jag blir så ledsen och frustrerad, men ingen har lyssnat på mig.
Det pappan säger, dom få gånger han varit på möten, lyssnar man däremot på.

Fast pappan och sonen har en usel relation, för att sonen mått dåligt av att
träffa sin pappa, för att pappan hotat och kränkt sin son under flera år. 

Pappan baktalar både mig och sonens mormor, mormor som verkligen ställt upp för sina
barnbarn och även hjälpt fd svärsonen med att passa barnen när det varit hans barnvecka.
Han har alltså samtidigt snackat skit om henne till höger och vänster
samtidigt som han ringt barnens mormor för att han behövt barnvakt. 

Inte så särskilt snyggt!

Det var jag som kontaktade läraren i skolan om mobbingen,
läraren var väldigt flat och oengagerad och tog ej tag i situationen. 
Då kontaktade jag alla föräldrar i klassen med ett mail om situationen i klassen,
Jag mailade tillslut rektor och undrade vad skolan skulle göra...
då fanns det ett anti-mobbing team..
det gick ut på att skolkuratorn och skolsköterskan pratade med eleverna i klassen,
sen hoppades man att det skulle räcka.

Jag fick efter mitt föräldramail respons från några föräldrar att
dom var tacksamma för att få informationen och dom var upprörda.
 
Hur som helst...

Nu har sonen slutat grunskolan och pga sina obefintliga betyg ´
(för att han inte fått rätt hjälp i rätt tid)
kunde han bara söka IV =individuell inriktning.

Nu har det också krånglat...
först inget besked från gymnasieintagningen, fast jag vet andra som fått besked
Sen kom 2 olika besked ett där han får plats på sökt studieväg och ett där han ej får plats,
efter frustrerande mail till olika personer får vi reda på att han får plats på det han sökt.

Suck...äntligen!

Då återstår bara att få brev får skolan ang terminsstart,
Brevet kommer och i brevet ser vi en helt annan skoladress än den vi sökt...
då visar det sig att skolan flyttat.

Men det visste tydligen ingen om, och hemsidan är inte uppdaterad heller.
-Skandal tycker jag!

Nu har jag skickat ett upprört mail till berörda i denna soppa och väntar svar.


Carpe Diem

14 dagar kvar...

Idag är det 14 dagar kvar tills livet ändras "en aning",
men det ska bli kul, jag längtar.

Det blir intensivt en period, men samtidigt underbart!

Har lite fix inför den stora dagen.

Carpe Diem

I min lilla värld...

Varför?
Därför!

Därför är inget svar
Jo, i min lilla värld är det de.


Carpe Diem

Grillkväll i solen.

Nu sitter jag här mätt och belåten.

Vi hade bestämt oss för att grilla ikväll, och packade iordning det vi behövde,
då ringde det på dörren, vem är det frågade ena dottern...
ja vem är det tänkte jag och tittade i titthålet, utanför stog mamma!

Hon var så fin idag, fast utan att vara uppklädd, en top, shorts och remsandaler.
Hon hade med sig en häftig lampa (med egyptiskt motiv)
som hon tyckte att jag skulle ha för jag har tavlor i samma stil,
-va gullig hon är!

Hon var med och grillade, trevligt.

Jag hade för några veckor sen köpt några heineken på bolaget
(bra att ha hemma tänkte jag nu när det är sommar)
+ att jag hade en pripps sommaröl fläder.

Jag har inte druckit öl sen jag flyttade hit i Nov-09, slog det mig!
Det var väldigt gott kan jag säga...
Vi grillade korv och hamburgare.

En trevlig kväll i solen på Söder.


Carpe Diem


Stor eloge åt "klungan" !

Har ni sett: "Ingen bor i skogen" på svt?

Det är ett gäng som kallar sig "klungan"
som är bakom serien med 5 delar som gick på svt1 i Juli.

Några av dem har tidigare gjort ett humor-program
på P4 som hette: "mammas nya kille".

Humor i min smak.

Jag älskar norrländsk dialekt.
(och gotländska)


Carpe Diem

Min hemlighet -om 16 dar händer det!

Om allt går enl planerna så berättar jag min hemlighet den 20 aug 2010.
Håll ut, det är "bara" 16 dagar kvar.

Jag lääängtar!


Carpe Diem


Augusti är här.

Augusti är här.
Sommarens sista månad.
Snart kommer hösten.

Men detta år ser jag fram emot höst och vinter, det brukar jag inte göra.
Jag längtar tills granen kommer på plats på vår underbara gård!
Jag längtar till när man får ta fram julbelysningen.
Det är en så mysig tid, jag njuter då!
Helt underbart att promenera ute och titta mot alla fönster och se alla olika stjärnor och elljusstakar.
I love it!


Carpe Diem

Burka och niqab är kvinnoförtryck!

Nu får det vara nog på daltandet!
Kläder som döljer hur man ser ut och vem man är ska självklart förbjudas i Sverige!

Det kan ju vara vem f-n som helst under detta plagg.

Måste det alltid hända olyckor,
måste folk bli utsatta för ett brott för att våra politiker ska förstå allvaret?!

Sen är det inte sunt att gömma sig i en massa tyg, detär kvinnoförtryck på hög nivå.

Om det är så att kvinnorna i dessa länder/från dessa länder vill gå klädda så
(som en del säger) så är det för att de har varit med om så hemskheter så att 
dom ej vill visa sig mer, för att dom har män som behandlar kvinnorna som skit!

När tryggheten för en kvinna är att gömma sig -då har det gått för långt!


Carpe Diem



Sightseen med "bus".

Igår var jag och tonåringarna på sightseen.

Vi var i Märsta, Sigtuna och Solna C.

Vi har nåt pågång som jag inte vet om jag ska berätta om ;)
det är lite kul att ha det secret tills det är klart,
samtidigt som jag vill berätta om det...(vågen i mig kommer fram).

Jag åker sällan pendeln men måste säga att det är väldigt behagligt.
Rent och fräsch luft och man sitter bra, det är rymligt.
Härligt också när man ser ut när man åker...vi såg får och hästar -underbart!
kändes nästan som att vara på landet.



Carpe Diem


Sleep-over hos mormor.

Idag kom mitt lilla hjärta hem.
Hon har haft en "sleep-over" hos sin mormor från Tisdag - Onsdag.
Det är stort för henne.

När detta bestämdes så var hon snabb med att ta fram och packat sin lilla väska på hjul.
Hon tycker mormor har så fint hemma.

Dom har plockat krusbär (blåbären var för små) och kottar, sett tv, ritat och umgåtts.
Hälsat på tant N.
Dom skulle även hälsat på tant blomman med alla katterna varav en har 3 ben,
men det gick inte för tant blomman skulle ha släktbesök.

Nyss kom mormor och mitt lilla hjärta hem, vi fikade.
 

Carpe Diem






RSS 2.0