Bella..

Snart blir Bella 6 månader.
Har hört att hundar av mindre raser löper tidigare och oftast 2ggr/år.
Jag har varit förutseende och köpt tikskydd.
En sak jag undrar är om tikar "för-löper"...?
Tycker det är svårt att hitta läsning om detta..har i och för sig inte sökt
så mycket, men i mina hundbocker står inte mycket om löp-perioden
(som vanligt kommer vi kvinnor i sista hand).
Jag tror att Bella har förlöpt, för hon luktade lite "konstigt" om man nu kan säga konstigt,
men annorlunda då, och hon tvättade sig mer än normalt i de regionerna.
Detta var i slutet av Nov - början av Dec.
Carpe Diem

7 dagar till Julafton..

Idag är det den 17 December, det innebär att det endast är 7 dagar kvar till Julafton.
Vi firar hemma (underbart skönt att slippa ge sig iväg någonstans tycker jag).
Det är jag, stordottern, minsta dottern (som tyvärr ska till sin pappa kl.17 på Julafton enl vår dom)
och min mamma (barnens mormor), mamma kommer till oss och sover kvar.
Vi har ett förenklat julbord kan man nog säga...eller vi har det vi gillar.
Jag har varit duktig i år och köpt de flesta av julklapparna redan,
och även slagit in några av dem, resterande köps på Måndag.
På Tisdag är det skolavslutning.
På Onsdag hämtas sonen och mellandottern av deras pappa,
det är pappas jul och dom är hos pappan 1vecka,
men stordottern vill vara hos mig
(vilket jag är mycket glad över -Tack C).
Tänkte att vi ska köpa gran på Onsdag Men vi köper den nog på Tisdag så alla får vara med och klä den.
Tänk så omtänksam man är *ler*
Carpe Diem

Vad har hänt under året 2010.

Mycket har hänt 2010 i vår familj.
Vi flyttade i slutet av 2009, så vi var nyinflyttade i lägenheten som jag älskar.
3 av mina barn bytte skola.
Den minsta slutade strul-dagiset och började i skolan -underbart!
1 av mina barn började gymnasiet.
1 av mina barn slutade skolan.
Vi har ökat husdjursantalet och skaffat 2 katter till (innan hade vi sköldpaddsfärgade Sessan som nu är 7år)
vid 2 olika tillfällen, en vit vacker långårig hane med blå ögon och en tigrerad hona -båda är kastrerade!
Vi blev med hund i Augusti, något jag och stordottern längtat efter.
Jag har utvecklats som människa, även om det påvägen stundtals gjort ont.
Jag har haft trevlig kontakt med människor jag tycker mycket om!
Vad har hänt mer då...(tänker)...kändes när jag tänkte skriva detta som att det var så mycket.
Carpe Diem

9 December 2010

Finns så mycket jag kunde skriva om så jag vet inte var jag ska börja,
nu är allt bara huller om buller i huvudet.

Ibland när jag är upptagen med nåt så kommer jag på värsta inlägget,
sen när jag ska skriva så minns jag ej :(
Så typiskt!
Jag skulle nog behöva en sån där liten bandare som läkarna har
för att spela in sånt dom ska skriva ner i journaler mm.
Carpe Diem

*** Min önskelista Julen 2010 ***

Min önskelista Julen 2010.
Stekgryta.
Soda Stream
Stekpanne-lock 28cm diameter.
En ny micro med roterande tallrik, heter det rostfri när det är sådär suddigt grå-silvrig?
Vilka tråkiga och typiskt kvinnliga önskningar, men jag behöver och vill ha dem!
Sen vill jag ha några andra önskningar uppfyllda, men dem kan jag ej skriva om här;)
Carpe Diem

Julen kallar...

Snart är Julen 2010 här!
Jag ser fram emot julen (ja jag ser faktiskt fram emot alla högtider) inte pga maten,
jag äter bara en liten del av all julmat som finns så vi har endast ett fåtal
men med våra ögon goda rätter.
Det blir inge dopp i grytan eller grisfötter, julkorv och sylta -yäck!
Däremot har vi tagit till oss den finska specialiten Kålrotslåda...
det är fräscht och gott till såväl prinskorv som skinka.
Jag skulle verkligen äta nästan enbart vegetariskt, för jag märker att jag mår bra av det,
men det är svårt lära en gammal hund sitta.
Skinka, köttbullar, ägghalvor med räkor, jansson och lutfisk (vill mamma ha),
potatis, rödbetssallad, kålrotslåda, grönsaker, bröd, smör och ostar.
Har säkert glömt nåt, men det är nog det viktigaste för mig iallafall.
Carpe Diem

Bella blir 6månader.

Strax innan jul blir Bella 6månader, va fort tiden går!
Hon är så go...
jag njuter av att få vara med henne och våra promenader, som inte är så långa,
hon är ju valp och det är dessutom vinter och minusgrader i Sthlm nu sen drygt 3v.
Idag lekte hon med kompisen Monkie som är en yorkie-kille på snart 3år.
Hon är så gott som rumsren...om man bara sköter klockan så;)
Hoppas vid gud att hon får vara en frisk hund och att hon får valpar en dag,
det vore en häftig upplevelse!
Carpe Diem

RSS 2.0