Dans på schemat i skolan...tycker Kjell A Nordström.

Sat vid datorn och hade tv´n på och hörde nyss att någon kvinna
(minns ej namnet -ingen jag sett förut-
tillsammans med professor Kjell A Nordström (han är bra tycker jag)
tyckte att dans skulle föras in på skol-schemat..

Det var elever från en skola på Södermalm och elever från andra orter och en
balleringa från balettakademien (om jag ej mins fel) som samlats. Och dom
intervjuade några elever, en ljus kille svarade på frågan om han ville ha dans
på schemat, ja för det är härligt att dansa..man blir glad...
-underbart sagt av en kille med långt hår i 10-12års åldern.

Det är nämligen så (berättade Kjell A Nordström) att dans och rörelse underlättar
koncentration och inlärning...om det var hormoner el enodorfiner som frigjordes
-minns jag ej. 
Han har undervisat både barn och vuxna och för 30 år sen sa man att man skulle
"sitta still och vara tyst", men så tänker man inte nu, menar han...
därmed inte sagt att alla elever ska springa omkring, men det ligger något i detta med dans...
man kan ju bara gå till sig själv..efter att ha dansat så mår man ju bättre..
blir piggare och gladare...så säkert påverkas också koncentarton och inlärning.

Mer dans åt folket!

** Jag dansar inte själv, men skulle vilja och hade såna drömmar som barn **

Världens undergång den 21 Dec 2012..??

Enl Maya-kalendern är det så....

Otrevlig läsning..men man kan ju välja att tolka det som man vill,
eller inte alls bry sig om det.

-jag fick själv höra om detta idag av min son..snart 15år...och kunde såklart
inte låta bli att söka efter info på nätet, och det finns en hel del att läsa.

Om det nu är så, att nåt ska hända så hela jorden förstörs..
så kan man inte göra så mycket åt det...just wait and se.

Men det förvånar mig inte om det är sant..
jag tror inte vi kan utvecklas så mycket mer, men det är nog inte den enda
anledningen, värre är att vi människor förstör och inte är aktsamma om vår jord.
Hur länge ska människan få förstöra och leka "gud"...

Nedan en text jag hittade i ämnet..tycka vad man vill om detta...



Denna text nedan är från Sten Ahlqvist från en sida som jag länkar till...

http://treshold.wordpress.com/2007/07/12/maya-kalendern-2012-armaggedon-end-of-the-world/

Vi som världsmedborgare borde istället tänka på dom interna problemen
som vi dagligen får ta del av". Armageddon är planerad utav makthavarna sedan
romarriket och längre tillbaka."New world order" Se "The one dollar insignia"...

Vi kommer att få ett helvete. Se bara vad vi, det svenska folket, har valt in till regering.
Egoism, jakt efter rikedomar på bekostnad av de svaga. Se EU och USA med dessas
patent på gener samt genmanipulation utav vår föda samt genmärkning & patentering
utav utsäde, grödor. Det mer o mer laglösa samhället där polisen bara kommer vid de
prioriterade fallen. Efter att mord begåtts, inte vid larm om eventuellt pågående inbrott
eller hot om våld. Brottet måste ha fullbordats. De kommer knappt då!
Om man inte heter Wallenberg förstås. Då kommer dom bara man går in på tomten
som oinbjuden gäst....Har egna exempel,upplevelser om detta.

"I begynnelsen var vi alla ett", före "Big Bang". Alltså ingår vi alla i den skapelseprocess
som startades utav det kollektiva medvetandet som var inneslutet i det som var före den
stora smällen. Detta medvetande splittrades i den mångfald som idag utgör vårt universum.
Där alla separata medvetanden strider mot varandra. Slutet på denna vansinniga färd,
vi kallar skapelsen, är oundviklig.

Bara det att vi alla måste ha föda för att leva, har skapat starten till strid. Friheten är snart
till enda. Kontrollsamhället växer oundvikligen. Svensson reagerar inte längre. Det är mer
intressant att sitta på pubben på fritiden och dricka sig full. En flykt ifrån problematiken.
I stället för att engagera sig mot vad makthavarna gör mot befolkningen. Kom inte och säg
att du tror som de flesta," att makten arbetar för folkets hälsa och välstånd". Nä, de arbetar
för att skapa rikedom och välfärd åt de utvalda som redan är mer än förmögna, "För mögna"
på bekostnad av arbetslöshet genom att låta robotar, datorer ta våra arbeten. En maskin
arbetar utan lön. Investeringskostnad..Visst. Profit-absolut...Snart försvinner även kassören i butiken.
De arbeten som snart erbjudes är att bli polis som skall bevaka de arbetslösa så att de
inte begår brott för sin överlevnad och hotar de utvalda rika.

Hoppas bara att slutet blir smärtfritt.
Jag själv vill aldrig mer komma tillbaka till detta vi kallar liv, ty livet i sig självt år intet annat
en en stor strid i sig själv. Skaparen eller GUD om ni så vill måste vara sinnessjuk då han
skapade detta ty grunden till livet är i sig själv en strid till slutet. Om jag kommer till honom
efter döden skall jag själv ge honom en spark där bak. Smädar jag????
Jag tar det straffet ty skapelsen är i sig själv absurd, så måste också det kollektiva
medvetandet som skapade "big bang" i sig vara absurdt.
Föredrar att universum upplöses framför det som är på gång utav våra makthavare.
Hellre död och fri, än slav åt rika SVIN!!!!!

M.V.H.
Sten

Så vann bjässen Magnus Lets Dance...-trist!

Ja jag är mycket besviken att Laila inte vann..och ja, jag röstade..många gånger!

Jag förstår inte hur folk tänker...eller vad dom ser...
Detta handlar om dans och vem som utför den bäst/vackrast och
det gjorde Laila rakt igenom!

Ja ja, jag vet, hon har dansat tidigare..so what!
Magnus hade inte gjort det men har lärt sig mycket under seriens gång,
men man ska väl inte vinna en tävling för att man utvecklats mest -Tycker jag.
Jag har inget emot att han är stor..längd och muskler är ju trevligt..men han
ser ut som ett kassaskåp på fötter...-inte ser det snyggt ut när han dansar.

Men förmodligen är det en massa tjejer, kvinnor i olika åldrar som tittar och
då kommer "känslorna" fram, och då ser man en stor stark karl med en
massa muskler..och då verkar en del smälta...-löjligt!

Eller så är det "den svenska avundsjukan"....
en kvinna tävlar mot en man..då röstar inte kvinnor på kvinnarn i tävlingen,
för att hon ska minsann inte vinna..nån slags sjuk avundsjuka. 
Så fungerar ju inte män..dom röstar/håller på/hejar på varann..
eller på nån "läcker" kvinna.

Vad är det med kvinnors konstiga sätt mot varandra,
varför ställer inte kvinnor upp för varandra..??
Vi skulle vinna mycket i livet på att finnas för, se och hjälpa våra medsystrar!

Men Laila vann Niclas och vice versa...-och det är ju härligt för dom båda! 

Som Niclas sa:
Jag vann inte Lets Dance, men jag vann världens finaste Bagge.

                          ¤ ¤ ¤ Tjingeling  ¤ ¤ ¤

Jag är nästan lite kär...

Jag har rätt nyligen upptäckt hur otroligt bra Lars Winnerbäck är..
och har nu några av hans skivor.
Starka texter som man lätt kan känna igen sig i.



I somras, Aug 2008, spelade han på Zinkensdamms IP..
Jag bor granne med Zinken och hörde konsterten genom öppet  fönster...
-underbart!
Det var så mycket folk både inne på Ip´n och utanför...det är sommar-i-stan känsla.

Jag blir nästan lite kär...lycklig av att känna att jag mår bra av att lyssna på viss musik.
Kunna dra på högt ibland och sjunga med, det är härligt.

Vid jul 2008 var det en inspelad konsert på Tv med Robert Plant och Allison Kraus...

och jag blev helt tagen...det var så sköna låtar..en del långsamma och några snabbare.
Självklart har jag köpt den skivan..och den går varm..det är min "må-bra" musik.

Sköt om er...

Tiden går...

Såg att jag snart bloggat i 2år...wow...tiden går verkligen.
Det är skönt att skriva av sig om ditten och datten...även om ingen läser det.

Nu ska jag ut med hundarna.
Det är sol i Stockholm idag...härligt...hoppas snön försvinner så vi får vååååår snart!

Tjingeling.

Oturs dag eller inte -fredag den 13de.

Blir tokig...alldeles nyss hade jag skrivit en lååång text
och så när jag ska spara/publicera det så är jag inte ansluten till nätet.

Man kan bli gråhårig för mindre.

Det sjuka är att jag tänkte, när det började bli långt..att jag skulle spara texten
-ifall nåt skulle hända- men det gjorde jag alltså ej.

Jag skrev om dagens datum..fredag den 13de...
som enl vissa är en otäck kombination...fredag och datumet 13.
Men att jag inte tyckte det....hm! men nu börjar jag nog fundera.

Hade som sagt skrivit en lång och bra...om man får säga så...text.

Ja ja...life goes on...sköt om er!

Livet...

Livet ska inte bara överlevas, det ska Levas också!

-något jag fick höra av en vän, och tycker är så rätt.

*** Sköt om er ***

8 mars 2009 - alla kvinnors dag.

Idag är det internationella kvinnodagen och Siv har namnsdag.

Grattis moster Siv och alla andra kvinnor!!!

Här nedan lite vackra Stockholms bilder.






Mer Leila....

Vår kära Leila har gått igenom en förändring i utseendet.


Detta var några år sen...


Sen blev det såhär....


och nu såhär....

Tolka nu inte mina ord som att jag retar mig på henne,
tvärtom...hon är en härlig tjej som är superduktig!

Man blir verkligen inspirerad...ser så lekande lätt ut
när hon grejar och får till härliga cup cakes, kladdkakor,
maträtter mm.

Mer Leila åt folket!


Ikväll börjar "Leila" igen..

Missa inte glassiga "Leila på landet" ikväll...TV4+ kl.21.00.



Hon är som en liten godisbulle som man vill äta upp...
allt är "perfekt" stylat runtomkring och t o m hon själv.
Snyggt sminkad..färgglada kläder..skålar och inrredning..-allt passar ihop.

Hon berättar vad hon gör och tittar och ler sitt finaste leende rätt in i kameran.



Det blir nästan lite för mycket, även om jag gillar det...tänk va dubbel man kan vara.
Men jag gillar ju mat och bak program.

Tjingeling...

RSS 2.0