De är skillnad på brottslighet och brottslighet.

Läste att af Donner fick 5års fängelse för sitt fuffens, 
men han kommer väl ut efter 2/3.

Vad ska man säga...han har iallafall inte skadat någon människa.

Tänker på alla som utsätts för "personligt våld" på olika sätt, rån, misshandel, våldtäkter och övergrepp.
Där får förövarna bara några månaders fängelse i vissa fall några års fängelse, är inte det väldigt snett?!!

Sammanfattning:
Det är alltså allvarligare att göra ekonomiska brott än att utöva våld på en person, i värsta fall ett barn.

Det är en sjuk värld vi lever i.

Carpe diem


Stackars lilla mig...

Torsdag 27 Maj 2010.

Har blivit förkyld, och då menar jag riktigt förkyld!
Jätteont i halsen när jag sväljer, ont i hela kroppen och snorig och täppt om vartannat.

Vill inte bli förkyld nu när det är vår!!!

Men det är väl bara att bita ihop några dagar så är det värsta över,
har hört av en som var sjuk (kanske smittades jag av den personen?)
att man är rejält risig en dryg vecka - låter inge kul.

Tur jag orkade gå till apoteket igår, men så är man ju en planerande och förutseende kvinna ;)

Sköt om er och njut av solen ni som kan.

Carpe diem


1 månad kvar till bröllopet.

Idag är det den 19 Maj vilket innebär att det är 1 månad till kronprinsessans bröllop.

Jag vet inte var jag står, jag skulle inte kalla mig royalist men är heller inte emot kungahuset.
Nu har vi ju kung i Sverige och det är en vacker familj.
Jag har nog blivit lite mer kunga-vänlig med åren *ler*

Jag är glad för Viktorias skull och hoppas allt går bra.
Äntligen får hon sin Daniel, dom får leva tillsammans som man och hustru
och kan börja bygga sitt gemensamma liv.

Jag bor i Sthlm och ska försöka få se en glimt av kortegen.





Detta är lite av vad jag älskar i livet.

Alexander, Avocado, Alvedon, Astrologi, Aloe Vera
Birger, Bob Marley, Blommor, Bananer
Caroline, Coca Cola,
Dip, Dove
Eek a mouse, Earl Grey Te,
Fisk,
Grönt te,
Hundar,
Italienska, Ikea
Jennifer, Jane, Jordgubbar
Katter, Komedier,
Lakrits, Lasagne, Lars Winnerbäck,
Madeleine, Mamma, Marie, Morötter, Madonna, Musik, Mitt hem
N
Ost, Ostbågar, Omtanke
Potatis, Pappa, Pizza
Quilla simplex (hostmedicin med lakritssmak)
Reggae,
Sverige, svensk film,
Tacos,
U
Vatten, Vegetarisk mat, Vindruvor, Växter
Weronica
X
Y
Zynx (halstabletter)
Å
Ärlighet,
Ö

Skintaxmountain...och dödsångest.

Sitter med dotterns lap i min säng och kollar samtidigt tv, skönt.

Såg nyss på "vem vet mest" och då nämndes skintaxmountain = skinnskatteberg,
tyckte det lät kul.

Onsdag idag och jag är så seg, mår inte bra, har ingen ork...
Vad händer..är jag sjuk eller bara slutkörd?
Måste ta tag i deta med min hälsa igen..såhär ska man inte må!

Är sjukskriven nu men orolig för om det ska förlängas eller inte..
som jag mår så orkar jag ingenting, blir andfådd bara jag går upp ör1 trappa,
och sen min mage som inte är bra, det har den ej varit på flera år nu.

I min värsta tanke så har jag cancer.
Jag vill ej dö ifrån mina barn..godegud låt mig få leva och må bra tills barnen vuxit upp!!!

RSS 2.0