Onsdag 29 sept 2010..Bella, cyklar och ny hårfärg.

Dags att skriva lite igen, har liksom kommit av mig,
men det betyder inte att inget händer;)
Snarare tvärtom..jag hinner inte sitta här och pränta ner det jag vill (Grr!).
Bella (som nu är 14v) är helt underbar, hon har verkligen blivit en familjemedlem nu.
Det är så skönt med våra promenader..jag mår verkligen bra av dem!
Det är nyttigt att ha hund!
Och hon har lärt sig en hel del...sitt, ligg, och ibland stanna kvar.
Jag borde börja med gå fot träning, men jag har velat "bara vara" med henne först
så att hon också får vänja sig vid alla oss, så vi alla kommer in i våra nya vanor.
Bella växer och frodas, gud va hon och hankatten leker...så kul att se!
Hon slänger sig över honom, han lägger sig ner och bara blundar, som att han gillar det..
Bella nafsar i honom, han är ju långhårig så finns ju mycket att ta tag i..
men han markerar ibland, vilket är bra.
Skulle ha mycket svårt att leva ett liv utan husdjur!
Som tur är så är ingen av mig eller barnen allergiska heller.
Idag var jag med 2 av våra cyklar till cykelverkstan..och det blev gratis!
Den ena kunde jag ej pumpa..är nån slags special-ventil,
jag har både vanlig gammal hederlig handpump och en modernare 2-handspump,
vad den nu heter.
Den andra cykel knackade när man trampade,
-det visade sig bara vara en skruv från kedjeskyddet som tog i!
Pinsamt med en sån enkel åtgärd..att bara bända till det, det hade jag ju kunnat fixa själv!
Har också färgat håret...det är nu typ vinrött.
Stordottern våfflade mitt hår häromdagen så jag ser ut som ett troll nu ;)
Carpe Diem!

5 veckor med Bella.

På fredag har Bella varit hos oss i 5veckor.
Hon är underbar!

Idag vaccinerades hon, och det gick bra.
Nästa vaccination är när hon är 1år.
Carpe Diem

Lördag 11 september 2010.

Dagens datum för med sig många tankar,
bl a händelsen i Usa 2001, tänk att det är 9 år sen!

Jag vet precis var jag var då jag hörde det på nyheterna,
men det tänker jag inte berätta här.

Dagens namn: Dagny och Helny.
Namn som snart ingen i Sverige heter längre.

Det är enl min almanacka Stockholm halvmarathon idag.
(vad är det, låter som att man springer halva sträckan,
eller är det barn som springer..nä då borde det heta minimarathon.

Igår köpte jag kantareller men glömde ta hand om dom så
idag ska jag smörsteka de med lite salt, vitpeppar och vitlök
och ha på rostad macka -mums!

Har en dajmtårta som ligger på upptining från frysen, borde ta en bit nu.

Dagens middag består av:
Kyckling..men har ej bestämt tillbehören.
Kyckling ris och currysås är ju en klassiker och så satans gott...
Men tror att nåt av de hemmavarande barnen knorrar om det och då är det inte kul.
Brukar bli stekt kyckling i god kryddning och påslagen grädde med kokt potatis.
Får se vad det blir idag.

Jag har ingen bra dig kamera (låga pixlar) annars hade jag gärna
tagit en smarrig bild och lagt ut på det färdiga resultatet.

Det är nåt jag förövrigt velat göra när det gäller annat också,
men som sagt så blir det inte bra bilder.

Brukar låna dotterns dig kamera som har 12 pixlar (min har 4,1!)
med hon är ej hemma nu och hon har den med sig.
Min mobil har 2 pixlar i sin kamera -uselt, nästan så jag skäms *ler*.

Nu ska jag torka golv, blir en del sånt när man har en valp...
jag ska dricka för jag är satans törstig, och så ska jag sätta på en maskin tvätt.
Sen ska jag flytta ett skåp, byta duk på det och "piffe" saå dei seir snyggt eut.
-jag älskar gotländska (och norrländska).
 

Carpe Diem

Valp-bloggen som ej blev av.

Jag hade en tanke om att skriva om livet med valp,
men så blev det inte av olika orsaker.

Trist för jag ville och det hade varit kul att kunna titta tillbaka på,
men jag ska försöka att blogga om hennes utveckling.

Återkommer.


Carpe Diem

Jag var på bio...

I Fredags den 3 September var jag och 2 av barnen och såg
filmen "Bröderna Karlsson", och jag kan varmt rekomendera den.

En lättsam och rolig film.
Lagom lång: 1,40.

Kul med svensk film tycker jag!


Carpe Diem

Tisdag 7 September 2010 - Livet med Bella.

Dagens datum: 7 September 2010
Veckodag: Tisdag
Dagens namn: Regina & Roy.

Nu har Bella varit hos oss 2 veckor och 4 dagar.
Livet rusar på.
Hon är nu 11 veckor.

Vi har kommit in i nya vanor i livet med hund,
även om vi har en låång väg framför oss, om allt går väl.

Jag ska söka efter det ena av det foder hon fick hos sin uppfödare,
det ena en billigare sort finns i de flesa affärer,
men det andra är svårare att hitta, speciellt när det är för valpar.

Måste också boka tid för vaccinering av Bella.


Carpe Diem

RSS 2.0