14 Mars 2013 - Sol, tvätt, rensning och fika.

Idag är det den 14 Mars 2013.
 
Namnsdag har: Matilda och Maud.
 
Det är dag 73 på detta år och 292 dagar kvar på 2013 - värdelöst vetande :)
 
Solen skiner i Sthlm idag.
 
Har tvättat småmattor i tvättstugan och dammsugit och rensat skor,
så skönt bli av med sånt som ej används eller är urväxt.
 
Har 2 stora Ikeakassar med sånt som ska läggas ut på Tradera (dock ej skorna ovan) måste bara få lusten.
Skönt bli av med det och det blir ju några kronor.
 
Halv tre ska vi fika med mamma/mormor -trevligt.
 
 
Carpe Diem
 
 
 
 

Melodifestivalen 2013 - vem vinner finalen ?

Ikväll är det dags igen...Mellos final !!!
 
 
Vem ska vinna och få representera Sverige i Maj?
 
Ikväll tävlar alltså:
 
1. Ulrik Munther - "Tell the world i´m here"
 
 
2. David Lindgren - "Skyline"
 
 
3. State of Drama - "Falling"
 
 
4. Anton Ewald - "Begging"
 
 
5. Louise Hoffsten - "Only the dead fish follow the stream"
 
 
6. Ralf Gyllenhammar - "Bed on fire"
 
 
 
7. Ravaillacs - "En riktig jävla schlager"
 
 
8. Sean banan - "Copacabanana"
 
 
9. Robin Stjernberg - "You"
 
 
10. Yohio - "Heartbreak hotel"
 
 
 
Vad ska man säga....ett gäng ungtuppar som ylar, dansaren david, ett gubbgäng, en banan, en vit japan, mjukrock killarna, en flammande rock-karl och Fru Hoffsten....enda kvinnan :(
 
Jag önskar Louise fick vinna -hennes låt är bäst <3
men jag tror att det står mellan Anton, Ulrik, Robin, David...och möjligen Ralf.
 
Bananen - ingen kommentar, han får bara inte vinna!
 
Tommy Körberg - han har en fantastisk röst, men näää gubbgänget ska inte vinna.
 
Yohio - kul för vissa och duktig men näää.
 
Louise Hoffsten - Bästa låten och häftigt med hennes munspel...hoppas hoppas !!! <3
 
 

Mello 2dra chansen

Imorgon är det dags för Melodifestivalens Andra chansen tävling.
 
Tävlar gör:
 
Anton Ewald
 
Behrang Miri
 
Caroline af Ugglas
 
Cookies n Beans
 
Eric Gadd
 
Erik och Tone
 
Marin Rolinski
 
Robin Stjernberg
 
 
Av dess håller jag på: Martin Rolinski och Robin Stjernberg,
Erik och Tone har en lite söt låt som skulle vara ok också.
 
Lycka till!!!
 
 
Carpe Diem
 
 
 
 

1 Mars 2013

1 Mars 2013
 
Mars har kommit.
Februari har gått.
 
Sonen har beslutat sig för att sluta skolan.
Trist men känns som lika bra nu, jag förstår honom,
jag vet ju hur hans liv ser ut och allt som rör sig i huvudet på honom, och det är FÖR mycket kan jag säga.
Han skulle samtidigt hantera:
Att läsa in 9ans samtliga ämnen - i hans fall 15st 
+
Återkommande besök hos dietisten, han är underviktig,
som innebär att försöka äta mer, vilket låter lätt men är svårt.
(det är svårare att gå upp i vikt än att gå ner i vikt).
+
Återkommande besök hon psykologen pga hans mående,
han har mycket i bagaget, och ska ev få göra en NPU (neuropsykiatrisk utredning)
och detta har inneburit att svara på en massa frågor samt intervjuer,
+
samtal i terapeutisk mening.
 
Det är lite för mycket...men han är 18år och har livet framför sig!
Att han nu tar hand om sitt inre/sitt mående är det viktigaste just nu.
 
 
Jag försöker ta hand om mig, men tycker inte jag hinner med det på det sättet som jag skulle vilja,
sonens situation och de andra 3 barnen tar på mina krafter.
Skulle vilka börja träna -har varit ett projekt läänge...men allt kostar ju penar också,
jag har iallafall peppat mig med lite träningskläder, bara skor som fattas.
Idag var jag på Intersport och testade lite...men satan va dyrt det är!
Nåväl...hittade ett par som jag gillade, hostade nedsatt 599kr..
men dom var bra gå-skor...sk toning skor..som gör att man använder balansen och muskler man ej använder vid normal gång/promenad, vilket är bra.....så dom skorna vill jag ha.
Men jag gick hem utan dom...får fundera lite.
 
Prinsessan har hämtats av pappan sin, sånu är endast (haha) 3 barn hemma.
Känner mig halv utan min minsta!
 
Carpe Diem
 
 
 
 
 

RSS 2.0