Att ha ont, men inget är fel...eller är det?

Att ha ont i kroppen syns inte.
Att ha krämpor som bara tilltar, ingen ser den, men dom finns.
Att gå till läkare när man har så många olika krämpor så man inte orkar en dag till i ovisshet.
Att ta en mängd prover, men allt ser bra ut förutom B12 brist som man fått medicin mot tidigare.
Att ha ont i kroppen utan att få gehör från läkarvetenskapen gör ont, ont i själen.
Att ha ont i själen kan också ge kroppsliga besvär.
Att ha ont i kroppen men ej bli tagen på allvar gör en ledsen och orolig.
Att ha ont men ej få hjälp annat än lugnande, som jag ej vill ha...gör en arg, men svag.
Att få lugnande hjälper inte en värkande kropp, en värkande kropp behöver hjälp, innan det är försent.
Att va mamma till 4 barn och ha ont i kroppen gör en rädd, vad händer med barnen om jag dör?
(barn med 2 olika pappor, pappor som hatar varann så barnen/syskonen kommer aldrig få ses, om jag dör)
Att va mamma med värkande kropp är ingen bra kombination.
Att ha ont tar på krafterna, och på orken.
Att va mamma men inte orka det jag som 43åring borde orka känns skit!
Carpe Diem

Varannan fredag går jag sönder lite.

Varannan Fredag går jag sönder lite, en liten bit till, varannan Fredag,
hur mycket kan man gå sönder innan det inte finns nåt kvar?
Det handlar om min minsta dotter som bor varannan vecka hos mig.
Dottern är 7år och hon vill bo helt hos mig,
men detta kan man inte diskutera med pappan.
Han har ju "vunnit", som han ser det.
Och ingen myndighet lyssnar på en 7årings önskan, tyvärr.
Detta gör mig trasig,
varannan Fredag dör en liten bit av mig.
Känner mig svagare och svagare.
Hur länge orkar min kropp?!
Carpe Diem

Junior VM och GULD till Sverige, grattis killar!!!

Grattis till Guldet killar, det är ni väl värda!
Killarna är mellan 17-19år gamla, och har gjort en bragd, i mina ögon.
Jag har själv en son är 17 så jag känner lite extra inför detta.
Extra kul när vi känner en i laget.
Vi var självklart i Kungsan idag och såg hjältarna, vilken stämning!
Kram till alla i laget och Roger Rönnberg, och till underbara Mikael Renberg
och Chris Härenstam för deras underbara kommenterande under matcherna,
karlarna grät t o m när guldet kom, vad ska man säga :)
Carpe Diem

Svea-dagen 2/1-2012.

I måndags var det den 2 Januari, och då har Svea namnsdag.
Min farmor hette Svea.
Tyvärr kände jag inte henne , hon dog när jag var 3½ år.
Hade velat höra henne berätta om sina upplevelser och erfarenheter genom livet,
som gravid med tvillingar och när hon några år i sin ungdom begav sig till Usa
(som många andra i den generationen).
*** Tänker på dig farmor ***
Carpe Diem

Så är skrivaren paj också...-GRR!

Skulle skriva ut en bild (stordottern skulle rama in en bild till minsta i julklapp)
och min skrivare är en allt i allo modell, kopierar, scannar och skiver ut både A4 och 10x15 foton,
men nu har den gjort sitt...
Den har låtit skumt ett tag så jag har befarat det värsta
-blir en extra utgift för mig som inte har ekonomi för extra utgifter.
Har kollat på de stora företagens hemsidor och annonser i tidningar,
de är ju REA på mycket nu, och det är ju bra, men det hjälper inte mig,
jag kan inte köpa den modellen jag behöver ha: en multiskrivare,
såg en modell men den gör inga foton och nu är den ändå slut.
Tänk va låst man är när ekonomin styr...så trött på allt.
Carpe Diem

Tänk om man skulle börja äta vegetariskt...

Ja det vore ju hälsosamt,
Jag som har div krämpor har länge tänkt tanken och jag tycker om veg mat,
men det blir så svårt eller det är en stor omställning att "tänka om" och  lite krångligt när man har 4 barn.
Antingen får jag vänta några år....
eller så kan jag börja i liten skala...
det låter ju bra!
Jag ska föröka ha halva tallriken grön och dricka mer vatten.
Alltid nåt.
Carpe diem.

Gott nytt år 2012 ! my wishes for a better Sweden,

Så har det blivit ett nytt år, 2012 !

Personligen hoppas jag på bättre hälsa och en storvinst.
För mina barn och min mamma önskar jag att 2012 blir givande på olika sätt och att dom mår bra.
För ett bra Sverige önskar jag:
* att alla ombildningar stoppas så att det får finnas lägenheter
med hyfsade hyror, de nyproducerade lgh kan inte unga eller dom med låg inkomst hyra.
(stackars alla giriga penga-kåta personer bara ser så långt näsa räcker)
* Fria kollektivresor.
* Slopa barnbidrag för personer över en viss inkomst,
det är äcklig lyx och helt sjukt att kunna spara dessa pengar tills barnet blir vuxet, som en del gör.
* Bra äldrehem/vårdhem där de boende blir omhändertagna på ett värdigt sätt, får sig nåt gott att dricka om dom        vill, får trevlig mat, kommer ut på promenader och får ett socialt och givande umgänge.
* att man lyssnar på barnen i umgängesfrågor, det gör man inte idag.
* att alla pedofiler och kvinnomördare avrättas direkt.
* att livstidsstraff är livstid och inte max 25år eller 2/3delar.
* att alla som köper kvinnor från asien mm men beter sig illa mot sina kvinnor kastreras och får livstidsstraff.
* att alla sk nysvenskar som gör brott i Sverige utvisas för alltid.
Har säkert glömt nåt...
Detta blev ett allvarligt inlägg, men livet är allvarligt, det pågår här och nu!
Carpe Diem

RSS 2.0