En vecka till skolstart...vart tog sommarlovet vägen?!

Om en vecka börjar mina barn i skolan igen, va fort ett sommarlov går.
10 veckor, bara slut sådär!

Dags för ny termin och nya årskurser.

Nu börjar eländet igen,
oj det lät negativt men tyvärr har jag dåliga erfarenheter av skolan.

Min största har sökt en inriktning, men i uppropskallelsen ser vi en annan adress,
jag har kontaktat gymnasieintagningen om detta, svaret blev att adressen till skolan 
tyvärr ej har uppdaterats på hemsidan (inte nu heller), så nu vet jag inte vad som händer,
vi ska träffa Syv och nån skolpersonal i veckan och se vad som annars finns.

Jag blir halft galen på allt elände med skolan...

Skolan (myndigheter) kan göra hur mycket fel som helst,
(vi har varit med om en hel del vid det här laget) 
men dom skyller alltid på någon annan,
som förälder så får jag däremot ta emot hur mycket skit  som helst av skolan! 
 
Min stora tjej vill byta skola, hon går i en vanlig kommunal skola men borde
istället börjat en skola där dom tar tillvara elever som har olika färdigheter.
Nästa vecka ska vi se om en annan skola i närområdet har lediga platser i bild och form klass.
Jag håller alla tummar jag har!

Min mellantjej får ny klasslärare och nytt klassrum.
För henne borde det bli bra.

Min minsta börjar skolan =spännande!
Det är såååå skönt att äntligen slippa dagiset hon gick på!
Varje termin var det minst en ny personal på avdelningen, det ändrades om
på avd till det sämre men varken personalen el bossen lyssnade på oss föräldrar.
En personal konverterade till islam, bytte förnamn och började bära slöja,
och när avdelningen den julen inte hade julstjärnor el elljusstakar fick jag nog!
Vi bor i Sverige, vi är kristna (om vi nu är religiösa), många har ju sin egen tro,
det har även jag, men pådyvla inte våra barn nåt annat...
låt våra barn i Sverige få ha sina traditioner!

Kalla mig inte rasist, för det är jag inte!


Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0