Onsdag kl.06,50 - Egen tid.

Egen tid.


Vaknar 6,32. 
Minst sover som en liten ängel bredvid mig.
Ligger och drar mig och lyssnar på radion till 6,50.

Toalettbesök, hämtar morgontidningen, häller upp ett litet glas Proviva blåbär,
matar katterna och fyller vattenkokaren för mitt morgon-te.

Tittar på väggklockan i köket: 7,00.
Brukar inte vara uppe såhär tidigt när jag ej måste!

Tittar in till 14 åringen efter tvätt, gör några fynd.
Sätter på en maskin tvätt.

Går ut med tekoppen och tidning på balkongen.
Öppnar 2 av 4 inglasningsluckor, underbat sval frisk luft strömmar in.
Fåglarna har vaknat, underbart kvitter -tänk om det inte fanns fåglar!

Det regnade igårkväll (och hoppas jag även på natten)
-behövdes innan gräsmattorna blir helt bruna.

Önskar jag hade hund så vi kunde gå på en promenad i den tidiga morgonen, innan allt har vaknat.
En tik, modell mellanstor, men inte en hund med skägg.

Jag bor så otroligt bra nu, älskar min lgh, utsikten och området!
(tack B som gjorde detta möjligt, kan inte tacka dig nog!)
Här vill jag bo när barnen flyttat fast i en mindre och billigare lgh!
 
Kollar DN, läser om Fotbolls VM och Hollands seger över Uruguay (3-2).
Läser mer VM, om Tyskland inför kvällens match mot Spanien.
Hoppas Tyskland vinner!
Tyskland - Holland i final.

Kl.8,20 börjar solen skina in på min balkong, solar benen.
Hämtar en skål mellanfil och flingor.

Skönt för en ibland väldigt trött 4barnsmamma att få egen tid när barnen sover.


Carpe Diem


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0