Lyxfällan....

Jag brukar kolla programmet lyxfällan..men jag måste säga
att en del människor verkar vara helt blåsta el totalt utan ansvar.

Jag har en situation där jag är i ekonomiskt underläge, men jag skyller inte
på någon och tar faktiskt ansvar för att först och främst se till att räkningar
betalas och att vi har mat på bordet, sen är det inte mycket kvar..
och det är tungt..tungt när man har ansvar för 4 barn.

4 barn som också vill få det som kompisar får
-nu kan man inte få allt nytt som kommer, jag själv fick inte
det när jag växte upp och har ej lidit för det, bortskämda ungar
är det värsta jag vet..men det är ju faktiskt föräldrarnas fel.

Men jag mår dåligt över att ej kunna få ge mina barn erfarenheter...
t ex genom resor..resor är mycket utvecklande för barn.
Bara 1 av  min barn har rest utomlands och det var för 8år sen.
Men såhär ser min..eller vår situation ut nu.

En del säger att pengar blir man ej lycklig av....
Bull shit säger jag!

Jag skulle kunna ordna upp mitt liv med pengar...

Man kan skaffa, hyra, köpa bostad, sommarhus med pengar..
Man kan resa med pengar -miljöombyte är viktigt och positivt.
Man kan äta sig mätt..och mer än så!
Man blir glad och på bättre humör av pengar..
-tänk bara att kunna  köpa nåt man verkligen vill ha,
det blir man ju glad av och då mår man bra (eller bättre).

Detta var bara någa av punkterna som jag spontant kom på.

Jag har flera skulder, några av dom betalar jag av på
(andra växer tyvärr för att jag ej har "råd" med dom nu),
en blev klar förra månaden, en annan blir klar efter sommaren.
Sakta men säkert....


Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0