Hundpromenad = rehabilitering!

Jag har ej egen hund för tillfället, men har förmånen att få promenera
grannens numera 2 hundar Måndag - Fredag.

Det är 2 stora tikar, den yngre har nu blivit högre än den äldre.
Den yngre är snart 7månader och blandning mellan Schäfer och Irländsk varghund,
den äldre är 10år fyllda och blandning mellan Schäfer, Labrador och Border Collie .
Den äldre är helt underbar..hon går lungt och fint utan koppel
-jag vet att det är koppeltvång, men att koppla en äldre hund som inte bryr sig om
andra hundar och som är mycket lydig och tillgiven, känns inte bra..eller onödigt.

Vi har haft våra promenader länge nu..och det är så skönt, både i sol, regn och snö,
bara man klär sig efter vädret.

Jag känner att jag mår bättre at våra promenader..att gå är ju nyttigt för hela kroppen,
magen kommer igång om man har såna problem, man träffar folk och ser hundarnas
glädje ute...somt som i mitt fall..jag hjälper ju en person och det gör att jag mår bra.

*** Kram på er ***

Kommentarer
Postat av: alias anneli

M a o utmärkt och bra för alla fyra parter!



Ska bli kul att se om vi får bli kattvakt i s¤mmar igen.



Visst ger vänskapen med djur så mkt...

2009-06-06 @ 12:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0