Funderar hit å dit...hur ska jag göra..?

Funderar, har funderat länge på att skaffa hund igen..har haft det förut,
en renrasig schäfer och en blandras: Schäfer, Golden, Labrador.
Båda dessa var killar...

Denna gång har jag bestämt mig för en tik.
Dom är mycket lättare säger många jag pratat med under årens lopp.

Men hur ska man nu göra...??
Vill verkligen, vet ju vad det innebär med en valp..ut i tid o otid..i ur o skur, 
och innan den blir rumsren så händer det saker inomhus...så är det ..
och det är mycket den ska lära sig, men det är ju kul också.

Skulle vara smidigare hitta en vuxenhund att överta..
men inte det lättaste har jag märkt.

Stor-dottern är ju den som verkligen vill ha hund..hon tjatar inte,
men hon vill ha det och hon vet innebörden.

Jag är ju dagmatte nu åt en tik och gillar det..
så skönt med dagliga motionen/promenaderna, vi går, stannar en stund i solen
(om den innfinner sig)..hon gnager på en gren..vi kastar boll/frees bee/ pinnar.

Vill göra dotten glad, hon är så hjälpsam och sköter sig, så hon är verkligen värd det.

Hade tänkt bli hundägare till sommaren, då som en present till stordottern..
(fast det är såklart mitt ansvar)
men nu har jag sett en annons -man ska ej kolla annonser!!

Snälla kom med råd..vare sig ni är hundägare, varit, eller aldrig varit det.


image37

Kramar i Januari-mörkret.


Kommentarer
Postat av: råd i natten

Åhh, verkligen söt!

Men den ser lite vindtirig ut, är det normalt?

Det som tål att tänkas på är väl också mat-kontot som ett exempel.

2008-01-02 @ 20:30:18
Postat av: mammamia

god fortsättning på det nya året!!

Svår fråga,det som känns bra i maggropenbör väl vara rätt....
Lycka till med hundinköpet iaf!*kram*

2008-01-03 @ 22:03:38
Postat av: Blommalomma

Om du vet vilken ras du vill ha tycker jag du ska kontakta några kennlar som har den rasen och åka och hälsa på. Fast då är förstås risken att du kommer därifrån med en liten valp också :-)
Annonser är jag lite skeptisk emot, känns inte seriöst.

2008-01-06 @ 22:24:38
URL: http://www.blommalomma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0