Från Alex Schulmans blogg...

Denna text har jag lånat från Alex Schulmans blogg..
www.1000apor.se


Jag blev så full i så skratt av texten om "Greta"...se nedan.

Jag fick Björn Ranelids senaste roman av mamma i julklapp. Jag läste
första kapitlet i taxin på väg hem. Första meningen:
"Greta är 92 år och går lutad som skrivstil." Det tycker jag är väldigt vackert.
Briljant, faktiskt. Plötsligt ser jag fram emot att läsa den.

Jag tar med den till Thailand. Den och PO Enquists bok. Och Viggo Cavlings roman,
som jag fått på mail. Gud, vad jag längtar till Thailand. Min hud behöver det.
Den blir alldeles fnasig när den befinner sig för länge i kyla.

Surfar in på Expressen. "Vem vill du kyssa på nyårsafton",
stor undersökning bland singelkvinnor.
Persbrandt vinner med 74%. Jag hamnar sist med 0,6%. Efter Anders Borg.
Jag klipper ut artikeln för att sätta upp den på väggen,
men ångrar mig mitt i alltsammans och kastar den i sopen.


Alex är underbar på sitt sätt, tycker jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0