Missa inte: Klass 9A, Tisdag kl.21,30 i kanal 1.

Detta program är bara sååå bra, titta på det!
Vare sig ni har barn i skolan, eller har haft det...eller bara är
intresserade av barn/ungdomar och vill förstå dom lite bättre.
Det är en tuff värld dom lever i.

Vilka engagerade lärare!
Jo, jag vet, nu är dessa lärare några av Sveriges bästa tillsatta i den klassen
för att försöka få dom att bli en av Sveriges 3 bästa klasser...
så det är ju lite "tävling" för dessa lärare, men ändå..om alla skolor hade sådana
engagerade lärare, så skulle det gå bra för många fler elever än vad det nu gör.

Jag har själv 3 barn i skolvärlden, och jag har sett och vet att det finns problem och brister.

Det är inte lätt att arbeta med människor/barn/ungdomar..det krävs att man trivs
med det och gillar sitt arbete.
Allt för många lärare "sitter bara av sin tid", men saknar engagermang, tyvärr.
Detta påverkar våra barn/eleverna.

Allt för många skolungdomar tappar gnistan..puberteten är en jobbig grej i sig,
men om man ej känner någon mening att gå till skolan så kan det gå väldigt illa!

Nu låter  jag bitter...och som att jag bara har varit med om "dåliga" lärare,
ja några tyvärr..så dåliga att dom fått sluta...
men på mina barns skola finns det också lärare som är bra.
Men det är förödande för en klass att få en handledare som ej kan leda en klass,
som vill vara kompis med eleverna istället för ledare och vara den förebild i form av
vuxen som personen i fråga ska vara...den oturen hade ett av mina barns klass oturen
att drabbas av i 6månader.
Detta i kombination med inträdande i puberteten är ingen bra kombination.
Kan ju säga att klassen nu sen 1år tillbaka har fått ny lärare.

Och hur kan det få förekomma att elever går ut 9an utan att kunna läsa??
Var sker den missen någonstans...?
Det är 2008 nu så det borde verkligen inte få vara så..
men det är sanning för en del tyvärr.
Det har varit mycket på tv nu ang skolan...-intressant!

Klass 9A Tisdag kl.21,30. Del 10 av 13.
Repris17/4, 18/4 och i svt24 19/4.

Kolla programmet, Professorn Berth Ståhlhammar
(hoppas jag minns och stavat namnet rätt nu)
är helt otrolig...han fattar ju var ungarna behöver!
Och han är väl pensionär sen några år...men kan och fattar vad som behövs.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Tack! Vi bor där alltid:))

2008-04-21 @ 10:28:28
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0