Jannnuari börjar året....(månadssången).

Jaha, så var jul och nyår över för denna gång och det nya året har rivstartat.
 
2013...det tar ett tag innan man vänjer sig, men så är det varje år.
 
Det är den 17de idag, Torsdag.
Igår var jag och dom 2 minsta tjejerna (8 och 12) och besökte en annan skola.
Den dom går i nu går bara till 6an som den större av dem går i nu, så hon ska ändå byta,
och jag vill att dom går i samma skola -underlättar på alla sätt, så därför detta besök.
 
Den minsta var stormförtjust och ville inte gå hem, tjejerna i "hennes" klass
tog hand om henne och visade runt och var sådär som småtjejer är  - "gulliga".
hon fick direkt en ny kompis som gjorde en fin teckning till min dotter med hjärtan ochg bådas namn.
 
Nu ska bara pappan godkänna bytet.... suck!
Vi har, nä inte VI..HAN har inte en bra kommunikation till mig så det är mycket ansträngt.
Han ska ha sina ideer igenom alltid, medans om jag nån-gång ber om att ändra dag el så
(vilket är oerhört sällan för jag vet hur det blir) så är det så gott som alltid NEJ!
Nu ska alltså han godkänna bytet...vilket han ej gör bara sådär.
Jag informerade såklart honom att vi varit där och att det verkar bra och att dottern vill börja där,
det är ju huvudsaken..att hon verkar trivas, det är ju hon som ska vara där!
Åt vilket håll han går/åker kommunalt/åker bil för att lämna och hämta är inte det väsäntliga
(vilket ord...stavade det säkert fel)
Det är inte längre dit än till nuv skola.
Det är en säkrare väg att ta sig dit på..-snart dags att hon börjar gå själv.
Dom lagar all sin mat själv och har ett trevligt salladsbord.
Dom har en större och bättre skolgård att vara på.
Dom har profilklasser (matte, engelska, idrott, musik, teater, bild och form.. -kanske glömt nån)
och går man på skolan har man förtur till profilerna som söks i 4an resp 7an.
+ att hon ändå måste byta skola efter 6an (om hon går kvar i nuv)
bättre göra det nu när hon är "liten" och ej har fått bästisar än, den hon var bästis med
har flyttat utomlands så det är ett gyllene läge såhär i början på terminen.
Och sist men inte minst...dottern VILL gå där!
Kunde säkert tänka ut mer men kom inte på det nu i all hast när jag skriver.
...
dottern pratade med pappan och berättade och var glad, men han sa bara "vi får prata om det sen".
(jävla varannanveckas helvete/gemensam vårdnad...detta har i vårat fall bara varit av ondo!)
Imorgon är det Fredag och dottern ska till sin pappa..då kommer han fråga ut henne
och försöka få henne att inte vilja byta.
 
Plats för tjejerna finns, bara lämna in ansökan om byte.
 
12 åringen ska som sagt ändå byta till hösten, och vi har 2 alternativ,
den vi kollade på där hon var med på 3 lektioner, och en annan, båda nära hemmet.
Hon är kluven och hade tankarna på att börja på den andra, men där kan inte minsta gå
för den är från 7an, och jag vill såklart ha båda i samma skola.
Det underlättar på alla sätt..dom kan ha sällskap till och från och
jag har EN skola att fokusera på ang möten/avslutningar mm.
 
men men..minstas pappa (dom har olika) är inte lätt att handskas med,
och vill jag nåt ska han jävlas.
 
 
*** Kan bara knäppa mina händer ***
 
Carpe Diem
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0