1 Januari 2013 - Happy New Year !!!

Så har det blivit ett nytt år, 2013...
känns som att man börjar bli gammal -haha
när man var ung, då menar jag yngre tonåring (vilket jag var i början av -80talet)
då tyckte man ju att 2000 talet var skumt och nåt som typ aldrig skulle komma..kändes lååångt dit.
Nu är vi där, i framtiden, sen 13år tillbaka.
Magic.
 
Hoppas på ett år som blir bättre än det förra,
Jag kan ju sammanfatta 2012 med att det var året då:
 
Min moster dog.
 
Min stora dotter skaffade kille, var på skolbal och slutade VT-12 i 9an och sökte gymnasiet.
Hon såg Madonna i Göteborg.
HT-12 började hon på Plusgymnasiet men blev 2 veckor in på terminen uppringd av Kulturama
där hon stog som reser, och efter en hel lektionsdag samt provdag där hon fick höga poäng
tackade hon ja till platsen. 
 
Min son (äldsta barnet) började preparand utbildning = läsa upp betyg så han kan söka gymnasiet,
och i hans fall ALLA betyg vilket är tungt när man ej pluggat på 5år, men han kämpar på.
Han har "sin historia" av dåligt mående pga mobbing sen tidig ålder och dålig pappa-relation.
Han har varit hos läkare och fått diagnos Psoriasis och fått kontakt med dietist pga sin undervikt
Han har 16 i BMI, har man under 19 är man underviktig, han är på gränsen till anorektisk!
Detta gjorde otroligt ont i mig att få höra och jag skuldbelägger mig själv.
Han har fått samtalskontakt och ska förhoppningsvis få starta neuropsykiatrisk utredning om Asperger.
Vi har under sommaren varit i kontakt med psykolog som skulle "bedöma" honom samt i höstas ny psykologkontakt pga remiss från läkaren som vill att han får göra en neuropsykiatrisk utredning / Asperger.
 
Min mellersta dotter slutade tyvärr med fotbollen (efter en massa strul i laget), började HT-12 i 6-an,
fick mens och började med B-språk (Tyska) och fick sina första betyg.
 
Vår honkatt blev sjuk och fick avsluta sitt liv 11dagar innan hon skulle fyllt 9år.
I Oktober fick jag min diagnos Fibromyalgi och står i kö till sjukgymnastbehandlig (4-6månaders väntetid).
Har gått 2 olika kurser: Ångestskolan samt Mindfulness...båda mycket bra!
 
Min yngsta dotters far håller fortfarande på med sin "terror" mot mig,
och han nonchalerar att dottern vill bo mer hos mig än varannan vecka - AS!!!
Han tar mycket kraft av mig, men jag har lärt mig hantera detta bättre tack vare mina kurser!
 
Vad har hänt mer då...
Jag köpte min smartphone som nu inte har lagringskapacitet att uppdateras -skit, har fått höra att en iphone skulle vara bra för mig, men jag vill ej fastna i abonnemang så att spara till en lär ta sin tid.
 
Hemtelefonen har lagt av lagom till jul så jag har nu beställt en ny (halva priset, mellandagsrea),
den förra måste vara över 10 år, vet ej hur gamla handsfree kan bli men den har nog gjort sitt.
 
Sköt om er / Carpe Diem = fånga dagen, nåt jag försöker lära mig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0