Vill så mycket, men sitter fast.

Jag vill inte ha den här situationen,
jag vill må bra och leva i snurret som alla andra som jobbar:
kunna åka på resor med mina barn (kunna ge dom den delen av livet som är normalt och lärorikt),
och har ett meningsfullt liv, kunna köpa ny cykel om nåt av barnen behöver det mm.
Sonen blir 18 och jag skulle vilja ge honom egen Tv..det är många som konkurerar om 1 Tv här hemma och han är inte den "som tar plats" men det frinns såklat sånt han vill se -och jag vill kunna ge han den möjligheten.
Men för mig är det en dag i taget som gäller fast ändå försöka se långsiktigt
för jag har 4 barn som jag vill finnas för tills dom blir vuxna.
Jag vill även få bli mormor&farmor...men jag hoppas att barnen "lever",
pluggar och reser innan dom blir föräldrar...så skynda långsamt.
Det är mcket som ororar inför framtiden..
pensionen...herregud, vad ska jag leva av, jag har inte jobbat många år.
Ska jag hoppas på vinstlott eller ett arv av en rik faster - haha...
nä så ser nog inte livet ut.
lite svårt plugga upp sig nu och få ett bra jobb som är välbetalt
(måste ju komma ikapp alla försummade pensionsgivande år)
Får väl hitta en rik gubbe..-fast jag vill inte ha nån gubbe, jag vill inte ha nån karl alls nu, hurska man kunna lite på någon igen...och orka ta in en ny människa i sitt liv....
livet är inte lätt...
det idealiska är att leva ihop sen man är ung -det är vackert tycker jag!
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0