Då och nu - för 30 år sedan.

Dagens datum är 6 september 2011.
Vi lever i dataåldern.
Jag fyller snart 43år.
För 30år sen var jag 13år.
Då fanns ej datorer i varje hem, än mindre mobiltelefoner, eller smarta mobiler, androider mm.
Dagens ungar (dom flersta i Sverige iallafall) har egen mobil, egen dator och ofta eget rum.
jag hade också eget rum för jag var ensambarn, men vilken skillnad det har blivit, vilken utveckling.
Men jag vet inte, är det en positiv utveckling?
Jag menar vi klarade oss utmärkt utan t ex mobil, man använde hemtelefon, bestämde mötesplats
med kompisen och gick dit på utsatt tid, skulle nåt strula och kompisen ej kom gick man hem igen.
Hemtelefon har inte alla nu, nu har (nästan) varje person över 8år en egen mobil istället.
Man kontaktar den man söker direkt.
Jag är ingen bakåtsträvare, självklart är det otroligt bra att som nu kunna meddela sig
via telefonsamtal el sms (jag ÄLSKAR sms) om man ev är sen eller så,
men utveklingen har gått otroligt fort.
Vi är vana vid en viss teknik nu, men vad händer om tekniken slås ut...
usch det vill jag ej tänka på!
Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Ja, så mkt lättare med mobil i handen nu för tiden. Att boka träffar och hitta varandra samt att skicka små meddelanden. Så lätt & bekvämt. Men som du säger vad händer när ngt händer med elen t ex hemmavid. Om och när datorerna slås ut. Här om dagen märkte jag att "Viktigt meddelande"-signalen inte hördes hemma! Den "Hesa Fredrik" som ska ljuda i bostadsområdena första måndagen varje månad kl 15,00.

2011-09-07 @ 11:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0