Ibland blir det väldigt bra.

Jag har med stor oro följt ärendet med de 2 små fosterhemsplacerade barn som skulle utvisas
till sitt hemland. Många inte minst flera läkare har yttrat sig i ärendet och rättvisan segrade!
Tack gode gud att dom 2 små fosterhemsplacerade barnen får permanent uppehållstillstånd i Sverige!
Dom är (om jag ej minns fel) 5 och 9år gamla, den yngsta var alltså bara året och den äldre ca 5år
när dom kom till Sverige, dom har bott här i 4år och talar bara svenska nu.
Om man ej underhåller ett språk så tappar man det och kommer man till ett nytt land så är det
naturligt att lära sig det språket.
Pappan är död och mamman har mått dåligt och ej kunnat ta hand om barnen,
men hon har kontakt med dem.
Det vore idiotiskt att skicka tillbaka dem till sitt hemland (Makedonien om jag ej minns fel)
efter 4år i Sverige.
Jag förstår inte att man ens tänkte den tanken!
Det är små oskyldiga barn vi pratar om!
Ge barnen lugn och ro och en bra famlilj så dom får växa upp tillsammans,
så har dom alla möjligheter att få ett bra liv!
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0