Varför gör jag så mot mig själv...?

Just nu mår jag skit..av olika anledningar.

Det skulle bli ett väldigt långt inlägg här om jag skulle berätta varför,
så jag tar bara några delar av det..för det är inte bara en anledning.
För det första undrar jag varför jag är så duktig på att sänka mig själv?
För det andra undrar jag varför jag är så dålig på att vara en aktiv mamma,
jag kanske är det  för att jag hela mitt liv fått kritik av min far....
jag har aldrig fått det stödet ett barn ska få, och aldrig någon uppmuntran.
Av att ständigt få kritik blir man ej stark, man blir skör -och jag hatar det!
Jag blir hela tiden avbruten i det jag gör,
antingen av nåt av barnen eller en telefon som ringer eller att potatisen kokar mm mm,
det tar aldrig slut och det är VÄLDIGT stressande.
Som idag, jag är trött i hela kroppen och könner mig ledsen och värdelös,
jag och min 6åring var ute i parken, hon lekte med en tjej som hälsar på sin momor/morfar,
dom har lekt ihop förut några gånger.
Så frågar den flickan om min dotter får följa med dom och bada...
Då blir det sådär svårt igen...
jag känner inte föräldrarna, har knapp sett dom och tycker inte om tanken på
att dom då ska ha ansvar för min dotter. Det är ju en säkerhets aspekt i detta också.
Självklart vill jag att min dotter ska vara glad och få göra roliga saker,
men detta sa jag nej till och då blev jag såklart "jättedum",
jag kan ta att en 6åring säger så, för man får inte allt i livet så är det bara,
men just idag blev det liksom för mycket och i detta ligger också att jag känner mig
usel som själv inte är och badar med henne och det kom liksom fram nu.
Jag har ingen egentid, och det mår jag skit av börjar jag känna.
Jag trodde att man som mamma klarade av det (att inte ha egentid) för när man får barn
så sätter man sig själv åt sidan, och jag har ju 4 barn mellan 7-17år så det Är liksom alltid nåt.
Jag älskar mina barn av hela mitt hjärta, tro inget annat!
Men det har varit väldigt intensivt speciellt de senaste 5 åren.
Nästa sommar vill jag ha en vecka helt ifred.
Är jag dålig eller konstig som vill det?
Får man som mamma vilja det.
Min mamma brukar säga till mina barn när hon är hos oss på våra
laga-och-äta-mat-tillsammans-dagar att jag behöver komma bort från allt
och att "vi skickar bort mamma på SPA så hon får vila upp sig",
men det är just bara ord för varken hon eller jag har råd med sånt.
Och det är inget jag nånsin tänkt att hon skulle betala för mig heller.
Holy shit, nyss när jag skrivit hela detta inlägg så försvann texten och jag loggades ut,
datorn startades om..när jag loggade in här igen så fanns texten kvar i utkast...Tack gode gud!!!
En sak till..
texten delar jag upp när jag skriver men så blir det ej när jag är klar,
då är all text ihop vilket gör den jobbig att läsa.
Fattar inte varför, om nån som orkat läsa hela detta :) vet varför det blir så
så får man gärna berätta det för mig.
Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: alias anneli

När du vill ha nytt stycke, gör två radmatningar när du skriver in ditt inlägg. Det är lite konstigt, jag har märkt det också.

2011-08-07 @ 01:08:48
Postat av: nettans.webblogg.se

Jo jag har testat det men det funkar ju inte, iallafall inte för mig.



Grrr!!!

2011-08-14 @ 00:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0