Rosenlundsparken Måndag kl.19,45.

Jag kom nyss in från en skön hundpromenad, och fick då två syner,
den ena mer angenäm än den andra.
Jag har alltid min hund kopplad av 2 anledningar, dels för att hon är valp och jag inte
har hårdtränat henne så hon endast går vid min sida (tyvärr kanske) och sen för att vi
bor i ett område med otroligt mycket hundar, jag vill ha den kontrollen och se henne.
Nu tillbaka till vad jag såg...
Först 2 änder som kommit till vår lilla "sjö" i utkanten av parken -helt underbart att se,
hoppas dom får vara ifred den tid dom är hos oss.
Sen det mindre trevliga...skräpet efter folk som njuter i solen och värst av allt en massa
tomma glasflaskor och söndertrampade burkar. Dessa låg slängda här och där,
inte ens ihopsamlade vid någon soptunna som jag tycker skulle vara helt ok.
Sopkorgarna som finns i och runt parken är för få och alltid fullproppade!
Ställ ut stora sop-latriner i parken nu!
Sommaren kommer bli hemsk annars.
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0