Det finska valet, den sk. rasistiska vågen, sjukdomar och löss.

Jag ska erkänna att jag är dåligt insatt i Finlands riksdagspartier men
jag tycker det säger en hel del när sannfinländarna ökade så stort
och nästan blev blev det näst största partiet.
19,1 fick socialdemokraterna och 19 fick sannfinländarna.

Så gick det i finska valet i går

Samlingspartiet 20,4 (–1,9)

Socialdemokraterna 19,1 (–2,3)

Sannfinländarna 19 (+15)

Centerpartiet 15,8 (–7,3)

Vänsterförbundet 8,1 (–0,7)

De gröna 7,2 (–1,2)

Svenska Folkpartiet 4,3 (–0,3)

Kristdemokraterna 4 (–0,8)

Källa: Yle

Grattis sannfinländarna säger jag!
Men varför är det så fult för oss i Europa/Norden att värna om sitt land?
Jag är inte rasist för att jag värnar om mitt land (Sverige) och mitt lands etniska befolkning!
Folk som kommer hit, invandrare, dom håller ofta fast vid sitt lands kultur och religion och
kräver både det ena och det andra här i Sverige, klart att det då finns svenskar som reagerar på det.
Är så trött på att vi etniska svenskar ska bli kallade rasister så fort vi säger vad vi tycker!
Se hur världen ser ut, folk från oroliga länder sprids mer och mer och
det blir "oordning" i allt fler länder, klart att folk blir oroliga.
Sen detta med självmordsbombaren/sprängningen innan jul i Stockholms city,
först pratades det om att det var en ensam "galning", (för att lugna folket eller?)
Men det förstog ju vem som helst med lite förstånd att det var organiserat och välplanerat.
Muslimer sprider sig som en löpeld i världen och enl koranen, som dom slaviskt följer,
så ska dom utplåna den onda världen (den ickemuslimska).
Jag tycker detta är väldigt otrevligt.
Vi kan vara otroligt glada åt att det gick som det gick och att endast han själv skadades.
Han var påväg till en plats (vilken vet vi ej) i city där många människor fanns, men åt gick fel.
Tack gode gud säger jag!
Det finns också en omvänd rasism, men den talas det tyvärr väldigt tyst om.
Sjukdomar som vi i Sverige utrotat med vaccination mm har börjat kommit tillbaka för att folk
som kommer hit har med sig andra florer (heter det så?), har annan hygien och är ovaccinerade.
Nu är både vägg och huvudlössen påväg tillbaka, vägglöss pga att vi reser så mycket heter det,
men kan det inte vara så att också folk från sydländer har med sig en massa ohyra hit?
När jag var barn för 30år sen hade barn inte löss som dom har nu.
Nu är det vid varje terminsstart lappar om löss och att man ska luskamma barnen.
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0