Nu kommer grannarna..-kul!

Fick idag reda på att en av mina forna grannar (M) ska flytta hit.

Jag bytte adress för 10 månader sen och stormtrivs!
(TUSEN TACK B !!!!! och alla som hjälpte mig!).
Häromveckan såg jag en annan fd granne (B) och idag krockade vi i våra hundpromenader och pratade.
Han och hans partner kom i hit i mitten av Sept, dom stormtrivs också -kul!
Har hört att 2 andra också är påväg (A med familj och M).
Vad är nu detta undrar ni, massflytt av fd grannar?
Jo det är så att det är hyresrätter vi pratar om, hyresrätter som
ombildas till bostadsrätter och folk som av olika anledning då inte vill bo kvar.
Det har blivit ett påtvingat beslut för folk att ta, folk som egentligen trivs med sitt boende,
men som nu inte vill bo kvar för att dom ej vill ha sina grannar som värd, vissa Vill inte köpa,
andra Kan inte köpa (alla får inte lån, man ska klara en ränta på 6,5%).
Det är en stor förening med nästan 300 lgh, garage och lokaler.
En av dessa som "flyr" röstar blått, men är emot utförsäljningen av hyresrätter, stor eloge till dig A!
Flera andra är också påväg från fd adressen, vissa har hittat andra adresser,
jag stötte ihop med en annan fd granne (I) för några veckor sen som nu bor några gator från min gata,
hennes särbo och 3 andra familjer är också påväg därifrån.
Trist utveckling, att vissa ska behöva flytta för att några egoister ska göra sina "klipp".
Det blir ett stort missnöje med en såhär stor grej som en ombildning är,
folk tycker olika (och det får man ju) men det splittrar folk i sin invanda och valda boendemiljö.
Men det blir också en nystart för oss som väljer att flytta, och min flytt ångrar jag inte en dag!
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0