Många möten blire.

Såhär i början av hösten, om man har barn: i början av denna termin så är det mycket nytt att ta till sig.
Jag har 4 barn varav 3 skolbarn.
De senaste 2 veckorna har det varit en massa nytt med andra ord.
2 av barnen har fått nya lärare och nya klassrum.
Den minsta började 1an (bara det är stort även om hon redan varit i skolmiljön "6rås" ett år,
den andra började 5an (hon är i förpubertet, med dess tjurighet och känslighet).
Dom går i samma skola.
Den stora började det viktiga året 9an, nu ska man kämpa upp betygen och
informera sig och söka till gymnasiet (februari 2012).
Förr förra veckan (34) innebar skolstart och en massa information och papper att fylla i
och skolfoto för 1an och 5an.
5an hade fotbollsträning 2ggr och hemma-match, med vinst
(Hammarby - Tullinge:  4-2).
Själv hade jag ett läkarbesök.
Lämnade glasögon på lagning och cykeln hade fått punka så den lagades också.
Förra veckan hade 1an och 5an föräldramöte,
Jag var med sonen på läkarbesök.
Bella fick klorna klippta, jag tycker det känns sjukt att betala för det
men hon är hopplös så lika bra, katterna klipper jag utan problem och förra hunden.
5an hade träning som vanligt 2ggr/v (då följer jag med)
och en bortamatch som vanns stort, haha, ja jag är stolt!
Dottern stog i mål andra halvlek.
(Hammarby - Västerhaninge:  5-0).
Samma dag var hon och några tjejer till i laget boll-lisa på A-lagets hemma-match
på Kanalplan mot Örebro som tyvärr förlorades.
Söndagen avslutades med loppisbesök,
köpte glittrig vattenfärg för 10kr och jag "fick" en tunika för 20kr.
Denna vecka är bara inne på andra dagen, men igår var det fotbollsträning och
och så var jag på stordotterns sista föräldramöte.
Har man föräldramöten i gymnasiet?
Idag ska jag på fotbolls-föräldramöte.
Imorgon och fredag ska jag på Yoga.
Sen hoppas jag att det händer nåt kul i veckan också.
Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Jisses, du har att stå i! Näe, det verkar inte vara föräldramöten i gymnasiet. Det har bara varit ett möte inför starten, infomöte s a s. Däremot enskild träff/samtal med huvudläraren en gång per termin typ.

2011-09-07 @ 11:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0