Vilken familj man föds i spelar stor roll!

Nu drar jag alla över en kam, det ska man ju inte...men nu gör jag det.
Jag undrar och kan reta mig på (börjar jag bli gammal?) hur så många
unga människor som syns i media ÄR så mycket, dom har hunnit med så mycket.

Det är nattklubbschefer som är drygt 20år...visst jag säger inte att man ej kan eller ska kunna vara det,
men det låter så enkelt nuförtiden..eller är det kanske pappas plånbok eller ett efternamn som gör det lätt?

Jag tänker,
behöver man inte ha levt lite för att ha ett sådant arbete men personalansvar och ekonomiskt ansvar,
Ett arbete med människor, det kan väl inte bara funka att känna "rätt sorts folk".

Hörde på radion nyss att barn till rika föräldrar har bättre betyg än barn till föräldrar med dålig ekonomi...
vart tog det jämnlika sverige vägen?

Det är ju inte de fattiga barnens "fel" att dom ej har rika föräldrar.

Och det är såklart lättare att studera vidare och "bli nåt" om man har det i släkten,
även om det nuförtiden är så att alla i Sverige kan och får studera.
Alla har rätt till en utbildning heter det.
 
Jag tycker inte om orättvisor!

Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0