Kvinnor är från Veuns, varifrån kommer männen...?

Man säger kvinnor är från Venus och män ifrån Mars,
det kan jag förvisso hålla med om när man ser ut i världen,
det är ju till 99,9% män som står för våld och elände i världen.
Så har det alltid varit och kommer nog tyvärr alltid vara.
Grrr...skärpning!

Men varför har vi kvinnor och män så svårt att prata....
så svårt att FÖRSTÅ varandra, och BRY SIG OM VARANDRA??!!

Det är som att vi pratar förbi varann, eller inte förstår varann.
Inte vill förstå varann.
Men det borde inte va så svårt.

Om 2 kvinnor pratar, 2 kvinnor som ej lever ihop, alltså vänner el arbetskamrater
så förstår vi varandra utan att använda "alla" ord, så är det inte när man pratar med män. 

Varför är vi så olika om det är meningen att vi ska leva tillsammans?
eller hur är det tänkt egentligen..
ska vi kanske göra som djuren gör,
alltså skaffa barn med person men sen ej räkna med att leva tillsammans?

Jag lever sen 2 äktenskap ensam med mina barn och trivs med det.
det får ej plats en man i mitt liv nu.
Däremot vill jag ha en hund ;)
Men sen när barnen är utflugna då vill jag ej leva/bo ensam.

Men nu är nu, och sen är sen.



Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0