Varför har småbarn napp i tid och otid?

Varför ser man barn med napp i mun dygnet runt?
Allt i från nyfödda till barn på flera år.

Det är ju inte bra för tänderna med napp.

Är vi i dagens samhälle så bekväma så vi sätter in en napp
i mun på barnet så vi slipper höra barnet låta?

Eller är det så att nappar säljs, och då köper man som
blivande/nybliven förälder allt som säljs till sina små?

Jag vet att vissa bebisar har ett stort sugbehov (har själv haft såna barn)
men kan man inte ge lite mer av sig själv, jag menar mammas närhet
och bröstet är det bästa för en bebis, varför vill man inte ge det?
det är ju så enkelt och så slipper man hålla reda på dessa nappar som hamnar
överallt och som helst ska steriliseras innan man sätter den i barnets mun igen.

Det är intensivt att ha en bebis, man har ingen egen tid dom första månaderna,
men har dagens mammor blivit så självupptagna så dom ej orkar vara mamma?

Det är endast några år av ens liv som man har småbarn, tiden går vääääligt fort.

Att ha napp när man ska sova är helt ok, men alldeles för ofta ser man barn
som t ex i lekparker springer runt och leker med en napp i mun. Helgalet tycker jag.
Då har ju nappen blivit en drog.


- Carpe diem -


Kommentarer
Postat av: alias anneli

Ja, det kan man verkligen undra. Risk för skador dessutom i dubbel mening. Både på lång sikt och om barnet ramlar.

Mitt barn vägrade att använda napp, hade aldrig ngn!

2010-04-15 @ 21:12:36
URL: http://anneli.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0