Min nya säng...

Idag fick jag äntligen en komplett säng,
men den är ej monterad och sov-klar än.
Hoppas få ordning på allt imorgon, måste montera ihop den
och möblera om...hjälp, var  ska möblerna ta vägen?!

Jag har i 1års tid sovit i en 3sits soffa, inte så bra jag vet..
men det blev så efter att vi gjorde om rummen förra sommaren då jag
lämnade ett sovrum till förmån för barnen (vad gör man inte för sina barn!).

Jag har en 4a och 4 barn..1 son och 3 tjejer, sonen som är äldst
har eget rum (såklart) och förra sommaren fick stordottern eget rum,
tidigare delade jag och hon rum och dom mindre tjejerna delade rum..
men stortjejen ville också ha eget rum (vilken unge vill inte det) och jag
kände att jag inte behöver ha ett eget sovrum nu...det får jag tidsnog..
-fast ibland kan jag känna att alla mammor har rätt till ett eget rum!

Nu är det bara så att dom mindre tjejerna ej funkar så bra ihop, dom är
väldigt olika..funkar bra ihop gör däremot stortjejen och den minsta,
så minsta sover hos stortjejen som har en 120 säng.

Men så har jag känt att jag måste få en egen säng..
det har man f-a-n rätt att ha när man är 40år fyllda!
Men jag har nu en situation där jag ej har sparpengar eller
kan ta lån eller bara kan köpa nåt jag behöver sådär spontant.
Jag lever på marginalerna så att spara pengar funkar ej heller och det
skulle ta sån tid och jag har dessutom skulder jag betalar av på..så det går ej.

Jag hade en 160 säng tidigare men den fick jag ont i ryggen av och den
var dessutom onödigt stor för mig så den sålde jag.
Den skulle heller ej funka att ha när jag nu sover i vardagsrummet,
så det fick bli soffan för mig.

Men jag har alltså via blocket (får man skriva det?) köpt en sängram,en sk dagbädd..

(Bilden är lånad från Ikea..hoppas det är tillåtet?!)

Detta var i Maj, och igår såg jag en annons på en resårbotten för 300kr som ej var såld!!
Denna fick jag idag hjälp med att få hem av en granne. (Tack H). 
Köpte även en hylla för 100kr...-man får ju passa på när man får bil-skjutts.
Hade jag ej fått bil-hjälp (och det var inget jag räknade med) så hade det blivit jobbigt..
för jag hade fått gå med den genom hela Södermalm, och söder är rätt stort!
Har tidigare släpat en 105 säng, en fåtölj, en snurrstol med fotpall...(dock ej smatidigt)
och säkert nåt mer som jag ej kom på nu.

Så nu har en sten fallit från mitt bröst.
(men finns några stenar kvar tyvärr).

Jag skulle vilja köpa dessa stolar...till köket:

Finns också på "det stora möbelvaruhuset"...645kr/st.
Jag vill ha 6st...dom heter Henriksdal.


*** Tjingeling ***

Kommentarer
Postat av: J.

Ett bra köp, tycker jag. Både ekonomiskt och för dig.



Man lär sig som mamma att fixa saker och även släpa grejer, hehe.

2009-06-07 @ 00:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0