Bra eller dåligt väder...det är frågan?

Idag är det nyårsafton...alltså vinter..men det är barmark och 2 plusgrader.

Jag bor i Stockholm och här får vi inte vinter förrän i Januari nuförtiden...
-skönt tycker vissa..man slipper skotta (om man bor så), halka mm.
Men snacka om växthuseffekt.

När jag var barn (bodde jag också i Sthlm) och då hade vi snö från sluten av oktober
till mars-april...-snacka om lååång vinter.

Det är 3 fördelar med snö:
* Det blir ljusare..
* Ser renare ut ute..
* Och barnen har nåt att göra ute.

Vi har haft något som kanske kan kallas för snö, endast några dagar i November..
så många är väl dom som längtar till att snön kommer.

Jag är oroad över vad detta med växthuseffekten ställer till med för vår planet,
men samtidigt glad över att "vintern väntar".

Jag skulle nog inte kunna bo högre upp i Sverige där det är "riktig" vinter.
Det är jättevackert när man ser bilder från sådana platser..snötyngda granar,
och alldeles vitt på marken överallt..men det får räcka med att vara en "bild" för mig.

image33

Jag skulle gärna bo i hus lite lantligt och ha djur, kor (jag älskar kor) och höns,
även om det är mycket jobb..men att leva nära djur och natur måste vara underbart.

image32

Avslutar med fina snöleoparder....vi hörs snart igen -sköt om er.

image34

image35


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder!

Uff, jag skulle inte heller vilja bo norröver. Kallt och långt till grannar o civilisation/sociala kontakter.

GOTT NYTT 2008!

2007-12-31 @ 15:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0