Mammas födelsedag..Grattis lilla mamma!

Min mamma har fyllt år så jag och barnen åkte (äntligen) dit.
Det tar emot för mig att åka till området jag är uppväxt i, det är så förändrat så jag känner inte igen mig.
Jag tycker området blivit våldtaget!
Jag har ju mina minnen som vi alla som är uppväxta i ett område har,
men när jag ser området nu så stämmer ingenting -hemskt!


Hur som helst, mamma fyllde år, och jag och barnen kom äntligen dit.
Mamma bjöd på buffe: kallskuret -kyckling, korv, rökt skinka och rostbiff, potatissallad,
olika bröd, grönsaker, kräftstjärtar, ägg...har säkert glömt nåt...och såklart dryck Rosé, cider och läsk,
sen hade hon bakat, tårta, bakelser och bullar.

Kvinnor kan, säger jag bara!

Min mamma är underbar, hoppas få vara med om många av hennes födelsedagar till!

Vi hade självklart presenter: blommor, cognacfylld choklad, en påse godis hon gillar,
en flaska vin, en scarf, en cd-skiva och ett kort som mina döttrar gjort -personligt och snyggt.
Känns så skönt att jag och barnen äntligen kom till henne, som hon velat så länge.


Carpe Diem



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0