Filmen Snabba cash.

Jag har precis sett filmen "Snabba Cash".
En svensk film som spelades in 2009.

Spännande, händelserik och snabb är mina första tankar om filmen.

Vilken värld, jag är glad att jag ej lever i den världen!
Rikemansfolket omväxlande med de olika utlandsfödda personerna/ligorna som
håller på med sin smutsiga verksamhet med lögner, pengahantering och hot och våld.
Dom alla vill bara åt den stora stöten, men alla går bakom ryggen på varandra. 

Sen alla som tvingas in i deras sjuka, smutsiga värld, flickvänner, fruar, barn och föräldrar.
Fy sjutton säger jag!

En gång inblandad i sådana affärer så är man aldrig fri igen.


Men filmen är spännande och bra.

Det mest gripande är när den 7åriga dottern (Lovisa) till en av brottslingarna
blir lämnad på ett hotellrum, för att pappa ska "jobba".
Flickan bor med pappan efter att mamman hittats livlös av flickan Lovisa,
(måste erkänna att jag inte hängde med om mamman dog eller var på avgiftning)
men "jobbet" går åt h-vete och pappan skadas, (flera andra dör) eller dör han...?
han förs bort i ambulans och ringer sin dotter och säger förlåt, och lovar att dottern
ska få en riktighäst, istället för gosedjuret pappan gett henne.

Vad hände med pappan? klarade han sig, kanske men han får såklart fängelse...
Vad hände då med dottern? 

JB (svensken) fick fängelse.

JB´s flickvän hälsar på JB i fängelset, hon är otroligt kär i honom men känner att
det ej är besvarat, hon säger att hon ska till sina föräldrars hus i Frankrike och
frågar om han har känslor för henne, JB svarar inte.
När hon ska gå säger hon att Jorge har ringt och hälsade att han kom undan och
att Jorges syster fött en dotter (för sånt hände också i filmen).
JB säger då att om Jorge ringer igen ska hon hälsa från matematikern.

En mycket bra film men usch vilken värld detta är, den "undre" världen.



Carpe Diem 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0