Efter sol kommer regn...

Häromdagen regnade det i 2 dar, från morgon till kväll,
men det behövdes så väl då det varit super-sol i flera veckor!

Gräsmattorna har ju blivit bruna och brandrisken var stor -läskigt.

Det positiva med regnet är att luften blir så skön efter regn.

Jag älskar att gå ute i regnet (går ju bra om man e rätt klädd)
och andas in den våta asfaltsdoften..det är nåt fräscht med det.

Nu vill jag förtydliga att jag inte "springer ut" så fort det regnar.
Nä jag njuter av att vara hemma och tända ljus, kanske baka nåt gott och mysa. 
När det ösregnar så liksom "får" man ju vara inne och det passar mig,
jag är en inne-grejar-människa!


Carpe Diem


Kommentarer
Postat av: alias anneli

Här är vi lika oxå. Tycker det kan vara mysigt m regn och att gå ut i det är inte så hemskt heller. Kan vara najs. Samt det roar mig att andra tycker det är trist & jobbigt, medans jag känner att whatever. Bara man har ett paraply med sig så.

2010-08-03 @ 21:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0