Renovering...

Jag flyttade i November, som jag berättat tidigare, och det känns sååå bra!
Sonen är också mycket nöjd...döttrarna säger inte så mycket,
men vi får bättre plats här, vi behövde dessa kvadratmeter.

Har en del att greja med i lgh..ska måla om lill-toan..tror det blir ljusrosa,
nu är det en ljus mintgrön färg som man nästan blir illamående av att se.
Det är sprickor i vägg och tak och fläckar på väggarna (som ej går bort),
sen har handfatet en spricka och vattenlåset är rostigt, men det kunde jag felanmäla.

Köksluckorna ser inte kul ut, dom har inte min favoritfärg..ljus-aprikos-gula...
Får se vad jag orkar göra åt det..jhar målat köksluckor tidigare (ej i denna lgh)
men kan låta värden göra det, men då får jag en avgift på hyran och det vill jag ej ha.
Jag vill ha vita..snyggast i längden.

Vardagsrummet kan jag däremot få målat/tapetserat..men orkar man det ??
Har ju varit med om det förut..och det är inte kul ha hantverkare
som kommer "pigga i hågen" kl.7 på morgonen, och att i en vecka inte kunna
använda sitt vardagsrum. Men visst vill man få välja sin egen färg/tapet.
Men konstig prioritering..jag tycker inte det är någon katastrof där..
det är nu en ljust cremevit-randad tapet och taket är vitt..
min lill-toa borde dom istället ta hand om, men det var kalla handen
när jag pratade karln som hade hand om det igår. 
En trög långsam karl...allt verkade jobbigt och omöjligt...-suck för sådana personer.
Ska nog prata med honom igen...el vända mig till hans chef.
Konstigt att ett rum som ser ok ut ska åtgärdas men inte en toalett som ser anskrämlig ut!

Nu är ni nog trötta på att läsa om detta *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0