Träning, javisst men varför så tidigt?

Jag har en dotter som älskar bollsporter, hon har spelat fotboll i flera år.
Men jag undrar varför i hela världen träningen en Lördag el Söndag börjar kl.9,00?

Har folk inget liv, vill folk inte ta det lugn och känna att det är helg
och tillåtet att sova ut och ha en lugn morgon?
Jag har ett stort behov av det.

Som ensam med 4 barn orkar inte jag detta tempo, och det har jag såklart dåligt samvete för. 

Det är skönt och tror jag viktigt att ha lugna dagar utan en massa tider att passa.

Varför kan inte träningarna vara på em så man kan ha en lugn morgon,
det tror jag alla skulle vinna på.
Släpp alla aktivitets-måsten, ta det lite lugnt!

Eller är det så att barnen får de "sämsta" träningstiderna?

Självklart är det bra att röra sig, men det får inte bli en stress i det.

Många föräldrar verkar dessutom tävla i att ha mest aktiviteter för sina barn,
det är som att dom tror dom är duktiga och perfekta föräldrar då.
Jag har hört flera barn som 3ggr/v har aktiviteter efter skolan, är det vetttigt?

Låt barnen bara få vara, låt barnen få ta det lugnt och kanske t o m ha lite tråkigt.
Jag lovar det är inte farligt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0