Gemensam vårdnad - kiss my as!

Nu har han lyckats...
Han har fört min dotter (vår dotter) ur landet utan min vetskap.
Jo jag fick veta det samma dag dom åkte!
Via sms från arlanda...-är inte det ett sjukt beteende??

Men hur då tänkte jag..
för någon pass-ansökan har inte jag skrivit under, och det ska
båda två skriva under om man har gemensam vårdnad, vilket vi har.

Det är mycket som är sjukt med denna människa kan jag säga,
jag har levt med honom i över 5år så jag vet en del.
Mycket jag har fått "stå ut" med.
Men det gör man av kärlek.

Han har tjafsat om detta med att resa utomlands med vår dotter sen
han valde att flytta ifrån mig 2006..alltså innan skilsmässan var klar..
även när vi var mitt i vårdnadsutredning.

Dottern sa förra veckan till mig att hon hade varit och fotograferat sig.

Pappan älskar att göra saker bakom min rygg,
han har själv sagt att han ska jävlas med mig så mycket han kan.
Om dottern är sjuk på hans dagar så kommer hon absolut inte vara med mig.

Dottern hade ett 4cm stort skärsår under foten efter att ha trampat på
en glasbit i somras (på pappans vecka).
Detta berättade inte pappan för mig vid överlämnandet
(när dottern skulle till mig) utan det gjorde hon själv..med orden
-jag har nåt att berätta..

Förra sommaren brände hon håret (på pappans vecka) när dom var på
landet och hon lutade sig över bordet där ett ljus brann, när dom spelade spel.

Detta är 2 händelser av MÅNGA...som han ej pratar med mig om.

Nu har han alltså åkt till Spanien...med vår dotter.
Jag förstår att han mår som en prins av att jag ej kunde hindra honom.

Jag var idag hos polisen för att kolla om pass fanns utfärdat för dottern,
det gjorde det ej...men däremot ett nationellt id-kort...
-what??!!
Visste ej att sådana fanns.

Med nationellt id-kort kan man åka inom schengen-länderna.
Tydligen kan alltså en av vårdnadshavarna skaffa det ensam,
utan den andre förälderns medgivande/samtycke.
-sjukt!

Han har alltså ej begått något brott
(vilket jag hoppades på).

Jag ska ringa och kolla detta noga imorgon hur det fungerar när man är 2 vårdnadshavare.

Det är ju helgalet att alltså en förälder kan skaffa det utan den andre förälderns vetskap.

Tänk i så många fall barn kan föras bort..på ett enkelt sätt av ena föräldern.

Om man alltså kan resa med detta id-kort..så är det ju som ett pass.
Då borde ju det vara samma regler vid anskaffandet som vid ett pass!

När man skaffar ett vanligt id kort till barn/ungdom under 18år
så krävs ju båda föräldrarnas underskrift på ansökan.

Jag är chockad..men samtidigt inte förvånad...
man tycker att vi har ett så skyddat samhälle men det går alltid att fuska tydligen.

Besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0