En solig dag i Stockholm.

Solen skiner i Stockholm idag...plötsligt känns allt lite lättare.

Idag sov jag ut..skönt för jag sover ju så dåligt och vaknar flera gånger på
natten, och det är störande, jag får ingen helhetssömn, eller vad det heter.

Det åks skridskor på Zinken i solen nu..ser så sundt ut.

Jag beundrar dom människor som går upp tidigt bara för att det är sol
(bra väder) och åker iväg på aktiviteter/utflykter. Hurtbullarna.
Jag är inte sån..jag har aldrig varit sån, men därmed inte sagt att jag ogillar natur,
motion och aktiviteter...jag har bara inte det där go´et i mig.

Jag har en del att ta hand om hemma i helgen..
men måste såklart komma ut i solen, luften också.


Grannen vars 10åriga tik jag gått ut med i 1½ år nu har skaffat en till..en valp.
En liten tik som nu är 3½ mån och hon är ju så go!!...så nu har jag 2st att gå ut med.

Det är underbart att se den lilla spana in den stora och ta efter..
snacka om att man lär sig av att se på andra...är ju samma för oss människor.
Men från att tidigare haft lugna promenader, den stora är ju äldre och lugn och trygg,
så har det nu blivit full fart och man får noga passa vad valpen stoppar i mun..
och det är som med småbarn..allt ska in i munnen!

Måste erkänna att det smittar..-jag är hundsugen!
Vi är flera hemma som kan hjälpas åt att gå ut på morgonen, det är ju morgon-
rastningen som är värst...att behöva gå upp tidigt när man Egentligen inte behöver..
det kanske ösregnar el låser som sjutton eller är minusgrader..hmm!
Ja ja...det är inte aktuellt just nu..men visst kollar jag annonser...ler.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0