Singel och rökfri...

Imorgon har jag varit rökfri i 3 veckor!
Är jag inte duktig...ler

Det har gått väldigt bra att sluta denna gång, jag är periodrökare.
Denna gång hade jag rökt i 9 månader. 1 paket på 2 dagar.

Jag planerade såklart avslutet, tar sista cigen på kvällen..
och ser då till att paketet är slut, sätter på ett plåster
och när jag vaknar dan efter så är jag inte sugen på samma sätt -underbart!
Kör med plåster och tuggummin några dagar..och det funkar!

Jag blir såklart lite extra grinig och otålig några dagar..men det sa jag
till barnen, och dom ville ju att jag skulle sluta så det står dom ut med.
Och det är bra att se till att ha nåt gott att ta till när suget kommer.

En del säger att dom inte kan sluta röka för att då går dom upp så mycket i vikt.
Men det beror ju på att dom vräker i sig en massa andra onyttigheter.
Dessa problem har inte jag..(lång och smal)..
men jag har tvärtom velat lägga på mig och fått kämpa med det.

Är uppvuxen på mat som är lagad från grunden, med riktiga gräddsåser.
Men nu med 4 barn i huset så är jag tyvärr inte alla dagar den som
står och lagar utan det blir ibland halvfabrikat och hemköpt pizza.

Tid är också pengar...



Kommentarer
Postat av: alias anneli

HURRA! HURRA! Strongt jobbat.

Ang. vällaget mat: Om du bodde närmre kunde jag anlita dig som husmor, att laga nyttig mat åt oss.

2008-01-21 @ 22:04:07
Postat av: Anna-Carin:s kaffere

Lycka till med att sluta röka
mvh Anna-Carin

2008-01-22 @ 10:07:17
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0