Dom sk "hedersmorden"...

Nu har det hänt igen, en tjej har knuffats från en balkong och dött.

Det ska såklart utredas om det rör sig om mord el en "olycka".
-men alla förstår ju att det är just mord!



Balkongfallet i tingsrätten

I eftermiddag (6/2) blir det häktningsförhandlingar i Malmö tingsrätt mot de två män som
greps i samband med att en 16-årig flicka dog efter att ha fallit från en balkong i Malmö.

De är på sannolika skäl misstänkta för mord alternativt dråp.

De två männen, 19 och 38 år gamla, är släktingar till den 16-åriga flickan.
Publicerad: 2008-02-06



Jag blir så upprörd av detta!
Vad är det för människor som pratar om heder,
när dom sen kan mörda sina egna döttrar/släktingar??

Detta är så sjukt och måste upphöra NU!
I Sverige tillåter vi inte detta!

Stackars tjejer som lever under dessa hot, dessa sjuka regler.
Dom får ej leva som sina svenska kompisar, och blir dom kär i en
svensk kille ja då har dom vanhedrat familjen heter det...
kärlek är ej ok, men det är tydligen ok att mörda.

Killarna i dessa familjer får "leva livet" men tjejerna tvingas leva hårt hållna.
Alla dessa barn försöker ju komma in i det svenska samhället och det är ju
så det ska vara- men deras familjer, föräldrar och religion förstör allt.

Om dessa människor ej kan ta till sig vårat Svenska samhälle och hur man
lever i Sverige så tycker jag dom kan flytta till ett mer passande land!

Vi svenskar kvinnor har sas haft dåligt rykte utomlands,
men vi är väl lika "fria" som dessa muslimska/sydländska män är!
Det räcker ju att man åker till medelhavet och är på en strand så blir man ju
antastad av dessa strandraggare..och det spelar ingen roll vilken hårfärg man har!

Snacka om kulturkrockar.

Skulle jag som mamma leva i den religionen så skulle jag ej klara att leva
kvar i denna religion om min ena dotter hade mördats av min släkt.
Men dessa kvinor är så underlägsna/hårt hållna så dom har ingen talan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0