Alla hjärtans dag...för eller emot?

Det är den 14 februari...och alla hjärtans dag idag.
  
                         image52

Denna dag tycker man ju lite olika om...

Själv anser jag att den dagen kommit "smygande" på en mer å mer och det
innebär att man måste "göra sig till" och köpa nåt till sin partner/barn mm.
Blir fel kan jag tycka, men samtidigt är det ju trevligt att vi har lite olika dagar vi firar.
Vi har ju påsk, midsommarafton, julafton, nyårsafton, mors och far-dag,
vänliga veckan, kanelbullen har sin dag och semlan har sin mm.

Nice att va trevlig mot andra el nån man tycker om..
men det finns dom som ej har någon..
Det vore finare att denna dag ge nåt, bjuda på fika el likn till nån som kanske är ensam.
Att vara/bo ensam är ju inte alltid ett eget val man gjort.                 


image50

                                        ******** Kramar på er alla *********


Kommentarer
Postat av: alias anneli

Håller helt & fullt med.

Varför en massa prylar och tokigheter...

2008-02-14 @ 12:35:43
URL: http://anneli.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jag är emot alla hjärtansdag. Det är bara ett jippo för affärena, för att dom ska tjäna en slant.

Hur är det annars då? Bra hoppas jag!

Kram

2008-02-21 @ 18:17:22
URL: http://tuffmammas.blogg.se/?c=120212736

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0