Ibland händer det lite "för mycket" på en gång...

Jag söker arbete och på 4 veckor har jag hört ifrån 3 arbetsgivare!!!

Nu låter det som att jag är superattraktiv på arbetsmarknaden..men icke.
Jag har varit ifrån arbetsmarknaden flera år och varit hemma med mina barn,
har alltså inga färska meriter, har heller inte gymnasiestudier (ja, vi finns faktiskt!) 

Är ensam med mina barn och därför kan jag ej ha vilka arbetstider som helst.
Detta gör också att jag är begränsad i mitt sökande.

Tyvärr så ledde dessa 3 jobb-kontakter inte till att jag fick arbete,
men det lyfter mig att jag hörde ifrån arbetsgivarna, och det är nog så viktigt.
Oftast hör man nämligen ingenting.
Lätt att känna sig värdelös och överbliven i denna kamp om jobben.



Jag håller också på att försöka hitta en billigare lägenhet.
Nu betalar jag nästan 8000 för en 4a på 90kvm..-inte kul ensam!

Vill helst inte byta ner mig i storlek, vi är 5 pers och vi trivs där vi bor,
och barnen har dagis/skola här, så jag vill hitta nåt i området...
men jag inser att ska det bli billigare så blir det till att bo mindre,
men det är ju också så att barnen växer och rätt som det är så sitter jag
med en 4a...så jag tänker både praktiskt/ekonomiskt och framåt.

Nu har jag ett byte pågång i grannhuset en 3a på 80kvm -helt fantastiskt!!

Jag har varken körkort eller bil och dåligt med kontakter på folk som
kan hjälpa till, så att slippa att ordna med kör-bär-hjälp, är guld värt för mig.
Ut ur ena porten, in i andra...helt underbart...
jag har varit med om en sån flytt tidigare när jag bodde i Solna.
Visst en flytt är alltid en flytt och det finns mycket att göra ändå,
men smidigare än detta kan det ej bli.

Nu ska man bara känna att det känns bra också...
men jag kommer ner 1,200kr i hyra.

Jag förlorar:
Ett sovrum.
En toalett (vi har 2 nu).
Och fönster i badrummet.

Jag får:
Ett större badrum, visserligen utan fönster...-men man kan ej få allt.
Ett stort nyrenoverat kök med burspråk.
Stor spegelgarderob i hallen.
Rumsdörrar med "speglar"..(lister).

Sen är det bra att flytta..rensa ut..och vi kommerbehöva rensa en heeeel del!

Det har pendlat i känslan om jag ska slå till...men nu lutar det åt det.
Känns bra.

Dom är 5 pers..2 vuxna och 3 barn...och dom vill köra på...-kul!

Återkommer om hur det går..först är det jul..så i februari är flytten tänkt.

Just nu är jag förväntansfull och glad,
fast jag sov uselt denna natt och vaknade med migrän.

 *** tjingeling ***

Kommentarer
Postat av: "storasyster"

Håller tummarna så för dig. Hoppas allt går bra nu! Kramkram.

2008-12-10 @ 15:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0