Magen...

Hej alla  som läst om min mage tidigare...tänkte bara uppdatera lite.

Jag har ej kommit iväg på gastroskopi än..inget jag längtar efter heller,
men samtidigt bra få det gjort.

Jag har lyckats byta plats för att få det gjort...jag bor nämligen nära ett större
sjukhus och efter prat med min läkare så skickade han remiss dit.

Det är tydligen en vanlig undersökning som många med magproblem får göra
-lite lättande- men ändå..oron inför det blir ju inte mindre...nu ska ju JAG göra det!

Man får EJ äta el DRICKA 6 TIMMAR INNAN undersökningen som tar 5-10min.
Jobbigt tycker jag, som är van att åtminstone dricka lite då och då..så först tänkte
jag att jag ska be om en tid efter lunch..för då kan jag dricka nåt på morgonen
(jag blir helt svag om jag ej får dricka på morgonen)..men nu har jag tänkt mer..
det innebär ju att jag får vänta i MÅNGA timmar på att få i mig nåt...så jag har
bett om en fm tid istället (hur man nu ska kunna sova den natten?).

Vid undersökningen så får man bedövningsspray i halsen..och man kan få en
lugnande spruta...då är man tydligen "lite borta" när man gör detta..
vilket kan vara skönt ..men samtidigt läskigt...men återigen så är man ju på ett sjukhus
-ifall nåt skumt händer menar jag.

Om man tar det lugnande så får man vara kvar en stund efteråt så man vaknar ordentligt
..och man får ej köra bil.

Mycket tankar runt detta nu.

Återkommer i om hur det var senare.

Sköt om er och era magar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för besöket, kul med nya bekantskaper :D
Angående gastroskopin så gjorde min tjugoåriga dotter detta för några månader sedan..p.g.av misstänkt glutenintollerans. Då gör man en tunntarmsbiopsi genom gastroskopi.....Det gick JÄTTEBRA ! Hon fick en lugnande spruta innan så hon mindes inte så mycket av själva undersökningen...Se till att du får det oxå!!Hon skall göra om provet om ett halvår och det bekommer henne inte alls....
Hemligheten är nog att se till att man får tillräckligt med lugnande, det skall man unna sig om det behövs.Köra bil får du inte ens tänka på ;)
Lycka till och oroa dig inte
Margaretha

2008-04-02 @ 12:28:55
Postat av: britten

tack för titten hos mig...lycka till med magen nu ..jag tittar in och kollar hur det går sen...ha det gott

2008-04-02 @ 13:50:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: britten

tack för titten hos mig...lycka till med magen nu jag tittar in senare och ser hur det går för dig..

2008-04-02 @ 13:52:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: alias anneli

Håller nu tummarna för dig idag!

Kom nu ihåg att berätta hur det gick.

2008-04-30 @ 10:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0