Har jag ett blivande fotbolls-proffs....?


Att killar (stora som små) spelar fotboll ser man som en självklarhet..
det är liksom nåt som alla killar "ska" gilla. men om tjejer gör det, ja då är det på lek.

En av mina döttrar är otroligt duktig på fotboll (var hon nu fått det ifrån) hon är
med i ett tjejlag, där dom är 3 st som är lika duktiga, dom andra "spelar på kul"..


image61

Dom här  tjejerna tränade  tidigare med killarna, och det tyckte både killar och tjejer
var kul,men sen skulle det bildas lag och då var det tjej och kill-lag som gällde.

Dom här 3 tjejerna utmärker sig så rejält..så dom ska börja träna med killarna också,
det blir lite mer motstånd då..men det finns säkert även i kill-laget några som
"mer spelar på kul"...och det måste man ju också få göra...kan man tycka...men det
blir trist för dom som verkligen engagerar sig..när andra i laget "ej är med i spelet" .


image60

Föräldrarna till dessa barn borde inse att deras barn kanske ska göra nåt annat isället.
Jag skulle ej betala 1,300kr om barnet inte var engagerad i det det handlar om...

Nu låter jag kanske som en sån där gnällig och pressande förälder...
men det är jag absolut inte! Men min fotbollstjej är den enda av mina 4 barn som just
nu har en fritidssysselsättning, att hon också är duktig är ju kul..har fått höra fina ord
under flera år från många föräldrar, som kan fotboll bättre än jag.

Trist bara att tjej-fotboll ej är lika stort som kill-fotboll..
Min lilla guld-kalv..kanske skulle kunna leva på sin hobby, nåt som inte är alla förunnat.
Då hade pensionen varit tryggad...ler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0