Varför bygga 'torn' av maten?

Se där...nu ej jag här igen.

Såg nyss morgon-tvprogrammet på TV4, det var en Svensk kock
(minns ej namnet) som var i (på) Island och lagade mat med en
Isländsk kock..på hans Restaurang Sigge Hill (el var det Sigge Hall?)

Det var någon fiskrätt (fiskur) som dom (flera i köket) sen
la upp på att avlångt fat..såg sådär jättefint ut...
men det är så lite att äta..ingen portion för en hungrig person.
Men det som irriterar mig är att dom fortfarande ska hålla på att
lägga maten (bygga,som dom kallar det)på höjden
-snacka om att leka med maten!
Det är mer design än matlagning.

Nu var inte denna portion menad för mig, men det irriterar mig ändå..
ser så löjligt ut, och jag vill inte ha mat på höjden av flera orsaker.
* det är svårt att äta det..-rasar ju ner.
* man ser ju ej vad det är för nåt man får.
-enda gången det är ok att bygga på höjden är ju när det är hamburgare-

Och varför ska såsen ringlas runt i några små färgglada droppar?
Visserligen äter man ju med ögonen också, men det är ju så lite!
Jag vill ha mycket sås! -Det är ju såsen som gör det..

Detta är ju bara ett påhitt..det ska verka 'nytt',
-jo jag vet..det är ej nytt nu, men jag kom bara på mig själv
med att återigen bli irriterad över det...därför kom orden ner.

Nä nu blev jag hungrig av allt mat-prat!

Sköt om er...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0