Tiden går fort...

Tiden går fort...alldeles för fort!

Det har redan varit skolavslutning..och vi är snart i mitten av juni.

Känner mig stressad över vad man ska få gjort, hinna göra i sommar...som så många andra,
usch denna period med sommarlov och semester är inte nyttig för folket tror jag..alla vuxna vill
ju ha semester och vara lediga..men då kommer så mycket andra måsten...utöver dom vanliga måstena.
Man ska ju ta det lugnt och varva ner...men det gör man ju inte...

ifall det blir en dålig sommar så ska man gardera sig med en utlandssemester 1-2 veckor...man ska
måla om huset och renovera allt man ej hunnit med under året hitills...man ska ha den snyggaste trädgården/balkongen..ungarna ska gå på fotbollsskola...och man ska hinna hälsa på släkt och vänner kors
och tvärs.....puh! Och så ska man hinna ligga i hängmattan ock lyssna på sommarpratarna också...

Skönt när allt kommer i ordning igen i Augusti....då kan man börja längta till nästa års semester..och planera allt man ska hinna med den sommaren..allt går runt runt, som livet självt.

Idag när jag var ute med barnen så kom en äldre man med rollator...han hade blöja, och det såg såklart barnen  (inga är ju så uppmärksamma som barn)...så efter att vi passerat så kom en kommentar från min 7 åring
-det såg ut som att han hade blöja...
 så jag sa att livet både börjar och slutar med blöja (för en del av oss).

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Ja, ofta är semestern rena rama stress-perioden för många :-( ...

2007-06-21 @ 20:23:17
URL: http://anneli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0