Lucia idag..och snart kommer tomten..om man har tur.

Den 13 December...idag är det luciafirande överallt.

Mina skolbarn ska till en av kyrkorna..lär bli trångt så vi föräldrar får bara
komma in i mån av plats, så jag struntar i att ens försöka komma in.

image22


Snart är det jul..och jag som knappt börjat med julklapps-inköpen.
Det är ju så dyrt...minsta lilla plastgrej kostar ju flera hundra..och det har blivit för
hysteriskt detta med julklappar..det är som att man ska bräcka varann, gillar ej det.

Barnen skriver såklart önskelistor, det gäller bara att tala om att det är en "önskelista".
Får bli lite kul och lite bra grejer/sånt som kan behöva...en bra blandning tycker jag.
Själv har jag ej hunnit tänka på vad jag skulle vilja ha..och ingen har frågat heller.
Jag vill må bra och känna mig tillfreds med livet..resa? nä..inte just nu (och har inte råd heller).

Det är åklart kul att få nåt man önskar, men ännu roligare att ge!


image21

Kommentarer
Postat av: din Tomte

Den allra viktigaste frågan på heeela året:

Vad önskar du dig i julklapp?

2007-12-13 @ 15:55:35
URL: http://www.algonet.se/~altemark/
Postat av: Anna

Samma här, med julklappshysterin.
Jag har inte köpt en ända juklapp
och har ingen aning om hur jag ska få råd till det heller.... Ångesssst.

Glad Lucia (ändå) :-)

2007-12-13 @ 19:05:35
URL: http://annalexing.blogg.se
Postat av: nettan

Till din Tomte:

Ja, vad önskar jag mig..mycket!
-men oftast är det det lilla mn blir glad av-

Tack för din fråga..och jag måste säga att
du har en jättefin blogg!

2007-12-13 @ 23:00:07
URL: http://nettans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0