Har folk inget omdöme längre...?


Ännu en olycka med hund som går till attack mot barn,
och denna gång en 9v gammal baby i Australien.

image28

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1538664.ab

Men alltså man kan inte lita på och lämna en hund och ett litet barn ensammna!

Jag hade själv hund när mina 2 första barn föddes..(Shäfer/labrador/Golen)
och han var snäll -men det tycker ju alla hundägare att sina hundar är-
men jag litade inte på att  "inget farligt kunde hända"..man kan ALDRIG veta!

Nu handlade fallet i artikeln ovan om en rottweiler..
men hur man överhuvudtaget kan ha en kamphund när man har barn är otroligt
tycker jag...S k Am staff/ staffordshire bullterrier är kamphundar, dom är framavlade
för att fightas...och ska ej finnas i barnfamiljer och alltid vara kopplade i
områden där andra människor bor = överallt.

image29 image30 image31

Personligen tycker jag att dom ser elaka och ut -ut som stridsmaskiner, dom ser elaka ut.

Jag låter nu som en hundhatare -det är jag ej.. tvärtom jag älskar hundar!
Men hundar är djur, med instinkter och ska hållas under uppsikt.

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Å så kommer en incident till: http://www.aftonbladet.se/orebro/article1541883.ab .

2007-12-29 @ 20:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0